امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتابداران محترم

 در ماههای گذشته راهنمای مراحل تمدید کتابداران به ایمیل روسای ادارات شهرستانها ارسال شد.

ولی متاسفانه از ستاد تهران در طی 2 هفته گذشته نامه هایی برای بنده ارسال شد که مضمون آن این بود که بنده این راهنما را برای کتابداران ارسال نکرده ام و نام کتابداران و نام کاربری آنها را برای رفع مشکل برایم ارسال نمودند.

لذا بر آن شدم این راهنما را برای استفاده بهینه در وبلاگ قرار دهم.

از روسای محترم ادارات همچون  استدعا دارم تا در ارسال نامه های اتوماسیونی و ایمیلی جدیت بیشتری از خود نشان دهند.


لینک دانلود راهنمای تمدید کتابدار و عضو

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۳:۳۹
حسینعلی خودکار

کتابداران محترم

در اواسط تیرماه نامه هایی از طریق ایمیل و اتوماسیون برای روسای ادارات شهرستانها  در خصوص اصلاح شماره ثبت های تکراری و نامتعارف ارسال گردید. با توجه به نزدیک شدن به اتمام مهلت زمانی جهت اصلاح این امور ، این پست صرفاجهت یادآوری و  تسریع همکاران در این امر مهم تا تاریخ 15/5/1393 در وب قرار گرفته است.

لذا روسای ادارات شهرستانها در اینخصوص پیگیری های لازم را انجام داده و کتابخانه هایی که در لیست ذیل قرار دارند در صورت اصلاح موارد ارسالی مراتب را از طریق ایمیل و یا ذیل نظرات این پست اعلام نمایند.


شماره ثبت نامتعارف:

کتابخانه های ابوسعید، ابوحاتم، آزاد سرو، انقلاب، آیت ا... کفعمی، حضرت ابوالفضل(ع)، شهید مدرس، میرحسینی، فاطمه الزهرا(س)، نیمروز


شماره ثبت تکراری:

کتابخانه های ابوسعید، ابوحاتم، کامبوزیا، امام حسین(ع)، امام علی(ع)، ایت ا.. کفعمی، تفتان، حزین بن عبدا...، حضرت ابوالفضل(ع)، خاتم الانبیا، ساحل، شهید مدرس، شهید میرحسینی، شهید مولوی حسن بر، علامه مجلسی، فاطمه الزهرا(س)، قدس، ملاصدرا، نور، نیمروز، یعقوب لیث


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۵
حسینعلی خودکار

کتابداران گرامی

به منظور اطلاع رسانی در خصوص تغییرات و بروزرسانی های سامانه که با هدف بهبود قابلیت ها صورت می گبرد، برخی از موارد بروزرسانی به شرح زیر اطلاع داده می شود. لطفا آنرا به دقت مطالعه کنید و سپس به همه کتابداران نیز اعلام نمایید و مطمئن شوید که دیگر همکاران کتابخانه نیز از این تغییرات آگاه و مطلع شده اند.

- در جستجوی آزاد و زمانی که کاربر در سیستم وارد نشده است، با انتخاب یک کتابخانه خاص، با کلیک بر روی گزینه "لیست نسخ"، رده در محل و بارکد کتاب، محل نگهداری و بخش آن به کاربر نمایش داده می شود

- فرمت گزارشات اکسلی دریافتی از سامان به صورت خودکار به Zip تبدیل شده است تا علاوه بر کاهش حجم، در سرعت دانلود گزارش نیز بهبود حاصل شود. بر این اساس، در همه کامپیوترهای متصل به سامانه به منظور استخراج گزارش، لازم است نرم افزار winrar یا winzip نصب شده باشد. ( اگر این نرم افزارها بر روی سیستم های کتابخانه شما نصب نیست در اسرع وقت با واحد it تماس بگیرید)

- برای کاربرانی که به اشتباه غیرایرانی یا ایرانی در سیستم ثبت شده اند یا اطلاعات آنها از سامانه های قبلی وارد سیستم شده است، امکان ویرایش گزینه غیرایرانی  در زمان ویرایش اطلاعات کاربر فعال شده است.

- اشکالات موجود در درج پیش رده های مورد نیاز هر کتابخانه رفع شده است. در صورتی که کتابخانه ای از پیش رده های فارسی مورد نیاز خود استفاه میکند میتواند در بخش ویرایش رده در محل پیش رده فارسی مدنظر خود را وارد کند. در نظر داشته باشید برای نمایش پیش رده های لاتین به صورت صحیح در هنگام چاپ، لازم است از مرورگر فایرفاکس استفاده شود و یا از نسخه جدید چاپ برچسب عطف که به تازگی فعال شده استفاده کنید.


- بسیار مهم: در قسمت ویرایش رده در محل، امکان درج فا و سایر حروف در رده فرعی وجود دارد. کتابدار لازم است در انتخاب گزینه مربوطه دقت کند. در قسمت رده فرعی سه گزینه در اختیار کتابدار قرار گرفته است: گزینه اول رده فرعی ساده عددی. گزینه دوم: درج فا و سایر حروف در رده فرعی و گزینه سوم: فاقد رده فرعی.

لینک فایل آموزشی ویرایش رده در محل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۰
حسینعلی خودکار

بنا به گزارش وبلاگ کتابخانه شهید مدرس نگور:

همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) کریم اهل بیت کودکان روزه دار شهر نگور روزه خود را در کتابخانه افطار کردند.


لینک مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۹:۴۰
حسینعلی خودکار

کتابداران محترم

در بازدیدهای بعمل آمده متاسفانه برخی از کتابخانه ها نمره راهنمای سامان و راهنمای نمایه نشریات را بعلت عدم نصب دریافت ننمودند. لذا بر آن شدم تا مجدد نسبت به تهیه و ارسال راهنمای خیلی مختصر برای ایران نمایه اقدام کنم.

لذا اگر کتابداران خلاق کتابخانه ها خود نسبت به تهیه راهنما اقدام نمودند جهت ارائه به کلیه کتابخانه ها با نام خودشان برای من نیز آن فایل را ارسال نمایند.


دریافت فایل

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۳:۱۶
حسینعلی خودکار
در ادامه فرایند اصلاح شماره ثبت های کتابخانه ها، در خصوص اصلاح شماره ثبت هایی که به شکل -1 هستند موارد زیر به استحضار می رسد. مقتضی است اطلاع رسانی سریع در این خصوص به کتابداران صورت گیرد.

در گزارش های دفتر ثبت، شماره ثبت -1 به دفعات وجود دارد. کتابدار بایستی به صورت دستی نسبت به اصلاح این شماره ثبت ها اقدام کند. به این منظور ابتدا:

1- گزارش دفتر ثبت کتابخانه را دانلود نماید.
2- شماره ثبت های -1 را تفکیک کند.
3- کتاب را از قفسه خارج کرده، در کاربرگه نسخه آن، نسبت به جایگزینی شماره ثبت درج شده در کتاب با -1 موجود در سامانه اقدام نماید.
4- سایر اصلاحات و ویرایشهای لازم را انجام دهد (تعریف بخش، تولید و چاپ مجدد بارکد،...)

در این خصوص فایل پیوست که اسکرین شاتهای نمونه است ارسال شده است. موارد بالا را به همراه اسکرین شات پیوست برای کلیه کتابداران ارسال نمایید و مطمئن گردید که همه همکاران در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده اند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۶
حسینعلی خودکار

روسای محترم ادارات ، مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران گرامی

فایل پیوست میزان اعضای استانی کتابخانه های استان را نشان می دهد که به جهت نشان دادن تلاش کتابداران برخی استانهای دیگر نام 13 کتابخانه برتر کشوری را نیز در ابتدا فایل قرار داده ام و در ادامه لیست کتابخانه های استان که به جز 4 کتابخانه ابتدای لیست استان( کتابخانه ساحل، فاطمه الزهرا، شهید مدرس و خاتم الانبیا) که شاید آمار عضویت استانی آنها قابل قبول باشد، متاسفانه آمارها نشان از عدم معرفی طرح در کتابخانه های استان می باشد که تلاش وی‍ژه کتابداران، مسئولین کتابخانه ها و روسای محترم ادارات را می طلبد.


نکته: در بازدیدهایی که از کتابخانه ها در تیرماه بعمل آمد تعدادی محدودی این قابلیت رو در تابلو اعلانات معرفی نموده بودند.

نکته 2: متاسفانه در اینخصوص تبلیغاتی مطلوبی نیز در سطح وبلاگها انجام نپذیرفته است.




لینک فایل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۵۴
حسینعلی خودکار

کتابداران گرامی

علیرغم ارسال چندین باره  ریزنمرات گزارش بازدید سپهر، در چندین بازدید اخیر متوجه شدم که این ریزنمرات در اختیار تنی چند از کتابداران قرار نگرفته، لذا بر آن شدم تا نسبت به قرار دادن آن در وبلاگ اقدام کنم.

از ویژگی های خوب این ریزنمرات این است که همکاران پس از تکمیل فرم سپهر می توانند با مشاهده این ریز نمرات نسبت به تصمیم گیری صحیح در مورد انجام فعالیتهایی سریعتر موجب افزایش نمرات کتابخانه آنها می گردد، اقدام نمایند.



لینک دانلود ریز نمرات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۲
حسینعلی خودکار
کتابدارن و همکاران گرامی
همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) و با توجه به نامه ارسالی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جرایم دیرکرد کتب اعضا در صورت بازگشت کتب تا پایان ماه مبارک رمضان(7/5/1393) مورد بخشودگی قرار می گیرد.

لذا ترتیبی اتخاذ فرمائید تا ضمن اطلاعرسانی در وبلاگ، تابلو اعلانات و تماسهای تلفنی در اینخصوص اقدام لازم را مبذول نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۰۹:۰۱
حسینعلی خودکار


با توجه به پیوستن کلیه استانهای کشور به سامانه سامان لذا اداره سامانه اداره کل امور کتابخانه ها اطلاعیه ای با مضمون زیر ارسال نموده است:

 

با توجه به اینکه کلیه استانهای کشور به سامانه جدید متصل شده اند و بروزرسانی های متعددی در سامانه انجام شده است، لطفا به کلیه کتابداران متصل به سامانه اطلاع دهید تا در نظرسنجی سامان مشارکت کنند. این امر به منظور بهبود و توسعه و ارتقاء قابلیت ها و امکانات سامان ضرورت دارد.

 

****فایل مورد نظر را با کلیک بر روی فایل زیر دانلود نمایید و برای روسای ادارات شهرستان تا تاریخ 22/4/1393 ساعت 10صبح ارسال نمایید.

****روسای ادارات شهرستانها پس از جمع بندی فایلها تا ساع 12 مورخ 22/4/1393 فایل مذکور را برای بنده ارسال نمایند.

فایل نظر سنجی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۳ ، ۰۸:۵۶
حسینعلی خودکار