امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است


همزمان با ایام گرامیداشت  روز (کتاب، کتابخوانی و کتابدار ) برگزار شد
اولین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران 
همزمان با ایام روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی زاهدان، کتابداران کتابخانه های  دانشگاههای علوم پزشکی زاهدان و سیستان و بلوچستان و ... اولین نشست تخصصی کتاب‌خوان ویژه کتابداران در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان ، کتابداران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، کتابداران دانشگاه های  علوم پزشکی،دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، اولین نشست کتاب‌خوان تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی در سالن نشریات  کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
اسفندیار زیدآبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این نشست با تبریک ایام گرامیداشت روز کتاب‌ ، کتابخوانی و کتابدار  گفت: علم آموزی و ترویج فرهنگ مطالعه همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار داشته است و باید تلاش کنیم تا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه گام برداریم .
وی افزود با اشاره به سند چشم انداز توسعه کتابخانه های عمومی گفت: برای دستیابی به این اهداف نیازمند همکاری همه ارگانها و سازمانها هستیم .
زیدآبادی افزود: در حال حاضر به ازای هر 100نفر 60 سانتیمتر زیربنا کتابخانه ای داریم که   طبق این سند باید تا سال 1404به  8متر افزایش یابد
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان : برگزاری نشستهای کتاب خوان را یکی از راهکارهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانست و گفت : این نشستها در غالب نشست کتابخانه ای و نشست مدرسه ای  هر ماه توسط کتابداران در کتابخانه و مدارس برگزار می گردد و نشستهای تخصصی نیز در زمانهای مختلف باحضور علاقمندان رشته های مربوط برگزار می گردد.
وی افزود: کتابداران می توانند با شناخت  ذائقه و علاقمندی های مراجعین و مخاطبین و با ارائه راهنمایی های مناسب مخاطبین را به مطالعه جذب کنند.
دکتر میش مست نهی ریس کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن تبریک ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار  از کتابداران دانشگاهها خواست تا با همکاری معاونتهای مختلف و اداره کل  کتابخانه های عمومی استان نسبت به ترغیب دانشجویان به مطالعه و کتابخوانی  فارغ از رشته تحصیلی اقدام کنند.
وی برگزاری نشستهای کتابخوان را گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و خواستار همکاری بیشتر اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دانشگاهها شد.
                                       
در ادامه کتاب (کتابخانه های عمومی وتوسعه فرهنگی) نوشته علی بیرانوند توسط   خانم دکتر جهانتیغ عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور زاهدان به حضارمعرفی شد
سوری نظامی معاون کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز کتاب اخلاق حرفه ای کتابداران و اطلاع رسانان معرفی کرد .
بی با رهسپار کارشناس آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب کاربرد هوش هیجانی در محیط کار نوشته نسرین پارسا را ارائه داد .
معصومه عبدالهی کتابدار کتابخانه عمومی نور زاهدان کتاب گلوگاههای پژوهش در علوم اجتماعی  نوشته محمد حسین دیانی را به حضار معرفی کرد.
کتاب مقدمه ای بر شناخت اسناد آرشیوی : نوشته غلامرضا فدایی توسط جمیله شه بخش معرفی گردید .
ابراهیم خاشی با معرفی کتاب فهرست نویسی و سازماندهی منابع دیجیتال –راهنمای کتابداران ترجمه زهیر حیاتی را معرفی کرد.
آخرین کتابی که در این جلسه ارائه گردید کتاب رازهای قصه گویی نوشته( بئاترین مونترو ) بود که توسط  مهدیه  سلطانی نیا کتابدار کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حضار معرفی شد .

در پایان این نشست به ارائه دهندگان لوح تقدیر و بسته های فرهنگی و به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در نشست تقدیم گردید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۳
حسینعلی خودکار