امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۲۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


همکاران گرامی از طریق لینک زیر با وارد نمودن شماره ملی کارمند ، میتوانید هزینه های پرداخت شده به کل اعضای خانواده را مشاهده نمایید. فرمت وارد نمودن تاریخ به اینصورت می باشد : 1394/02/09

https://80.253.135.195/BimeSiteMvc/Dr/DrReport/ListDmgBimeshodeEstelam

 

 

برگرفته از وبلاگ اداری مالی گلستان

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۱
حسینعلی خودکار

 

تاریخ بروزرسانی: 24/ 4/ 94

در خصوص پیغام "رده در محل برای مدرک دیگری استفاده شده است" به راهنمای موجود در بخش "ویرایش رده در محل" یا به "مقدمه" کتاب "نشانه مولف فارسی، ویرایش دوم، تالیف امیرمسعود نیکبخت جم" (صفحات ده الی چهارده) مراجعه کنید. به طور خلاصه: به منظور جلوگیری از ظهور خطای «رده در محل تکراری»، از مکانیزم‌های مختلفی در سامانه استفاده می‌شود که عبارتند از: درج شماره نسخه(ن)، و شماره جلد(ج) در کابرگه نسخه، درج شماره ویرایش(و) و درج تاریخ نشر و یا نهایتا درج یک عدد در باکس زردرنگ به منظور تمایز بین شماره مولف‌های یکسان (در بخش ویرایش رده در محل). این عدد در انتهای شماره مولف  قرار می‌گیرد تا با شماره مولفی که وجود دارد متمایز شوند و در عین حال، دو کتاب در کنار یکدیگر در قفسه قرار گیرنداگر عدد مزبور در هنگام چاپ در ابتدای شماره مولف قرار میگیرد دلیل آن این است که کتابدار از نسخه قدیمی چاپ برچسب عطف استفاده کرده است. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز این مشکل، همیشه سعی کنید از نسخه جدید چاپ برچسب عطف استفاده کنید .

-----

شماره راهنما، ترکیبی از شماره رده (رده اصلی و فرعی) و نشانه مولف است. اگر اجزاء شماره راهنما در نرم‌افزار سامان در فیلدهای مختص خود قرار نگیرند، گزارشات سامان دچار اختلال خواهند شد. همچنین گزارش رف‌خوانی مناسبی نمی‌توان تهیه کرد. تصور کنید شماره رده اصلی یک کتاب در فیلد رده فرعی قرار گیرد، به دلیل این اشتباه، گزارش امانت شما به تفکیک رده دچار مشکل خواهد شد.

به طور کلی پنج مولفه باعث گزارش رده های نادرست خواهد شد (منظور این نیست که همه رده‌های موجود در گزارش نادرست است). این پنج عامل عبارتند از:

1-     در رده اصلی به جز اعداد 000 تا 999، 8فا ، 4 فا  تج، تد، فت، فد چیز دیگری موجود باشد.

2-     در رده فرعی، اگر عدد باشد، مشکلی ندارد. اگه هر چیزی به جز عدد باشد، یا فیلد خالی باشد، گزارش خطا ظاهر می‌شود. البته کتاب‌هایی که رده فرعی ندارند، نباید در این گزارش مشاهده شود ولی با توجه به این که اکثر کتاب‌ها دارای رده فرعی هستند، این شرط در این گزارش گنجانده شده است. همکارانی که اطمینان دارند، کتابی رده فرعی ندارد، نیاز به تغییر و اصلاح داده ندارند.

3-     شماره کاتر معمولا از دو الگو تبعیت می‌کند: الگوی اول حرف، عدد، حرف ..... الگوی دوم حرف، عدد. الگوهای کاربردی دیگر باعث خطای رده نادرست خواهد شد. استثنائاتی در این مورد وجود دارد، مانند شرح‌های نهج البلاغه و کتاب‌های نقد و نظر که علی‌رغم گزارش خطای سیستم، خطا محسوب نمی‌شوند.

4-     تاریخ دیویی تنها باید عدد باشد. در فیلد تاریخ اگر حرف وجود داشته باشد، خطای رده نادرست گزارش خواهد شد.

5-     رده اصلی خالی باشد و به نحوی داده‌های مربوط به آن در فیلدهای دیگر مانند فیلد رده فرعی یا کاتر قرار گرفته باشد.

در همه موارد ملاک تشخیص خود کتابداران است. کتابدار تشخیص می‌دهد که کدام رده نادرست است و کدام درست. دقت داشته باشید هر اندازه میزان رده‌های نادرست سیستم کاهش یابد به همان اندازه میزان دقت و صحت گزارش‌های آماری سامانه افزایش خواهد یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۳
حسینعلی خودکار

اسامی پذیرفته شدگان نهایی استان سیستان و بلوچستان و کلیه پذیرفته شدگان کشوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور به شرح ذیل اعلام شد.

به همه عزیزان تبریک میگویم.

لینک فایل کلیه شرکت کنندگان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۸
حسینعلی خودکار

متن گزارش جناب آقای مختار پور برای داوطلبینی که شکایت آنها در کمیته بررسی آزمون بررسی شده است.


بحمدالله و با لطف و عنایت خداوند متعال و همکاری جمع کثیری از همکاران و تلاش فوق العاده سنگین و فشرده توسط هستة گزینش نهاد و با استفاده از توان همکارانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیتة بررسی آزمون سال 1391 وارد تشخیص داده شده بود به پایان رسید که گزارش مختصر نتایج به این شرح به اطّلاع عموم می رسد. لازم به توضیح است که تعداد شکایات وارد تشخیص داده شده 283 بوده است که قبلاً به اشتباه 282 اعلام شده بود.
الف) مراحل گزینش به شرح زیر طی شد:
1- دریافت مدارک و تشکیل پرونده
2- استعلام از مراجع ذی صلاح و بانک اطّلاعاتی هیأت عالی گزینش
3- درخواست و دریافت پرونده گزینش داوطلبانی که در دستگاه‌های دیگر پرونده گزینشی دارند.
4- تحقیقات از داوطلبان در سطح 31 استان و 163 شهرستان توسط رابطین محترم استان‌ها
5- مصاحبة داوطلبان توسط مصاحبه گران آموزش دیده و مورد تأیید هیات عالی گزینش
6- ارزیابی پرونده گزینش
7- صدور رأی توسط اعضای هستة گزینش
8- اعلام رأی هستة گزینش در تاریخ 23/4/94
ب- نتایج حاصل از مراحل فوق به این شرح می باشد.
1-   از مجموع 283 داوطلب معرفی شده تعداد 263 به صورت پیمانی موافقت به عمل آمده که تعداد 23 از آنها با تذکّر یا تعهّد و یا سیر مطالعاتی موافقت به عمل آمد که در تمدید قرارداد آنها می بایست نظر گزینش اخذ گردد.
2-  با اشتغال یک نفر از داوطلبین به صورت قراردادی یک ساله موافقت به عمل آمد.
3-   تعداد 3 نفر از داوطلبان با توجه به بند 2 ماده 2 قانون گزینش ( التزام عملی به احکام اسلامی ) واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده و با اشتغال ایشان موافقت به عمل نیامد.
تبصره : طبق قانون گزینش کشور این 3 نفر در صورتی که به رأی صادره اعتراض دارند پس از تماس نهاد با ایشان می توانند حداکثر ظرف دو ماه از زمان ابلاغ رأی با تکمیل فرم تجدید نظر و ارائه دلایل و مستندات اعتراض خود را تکمیل نمایند تا پرونده آنان مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
4- تعداد 9 نفر از داوطلبان به علت عدم دریافت پاسخ استعلام از مراجع ذی صلاح در این مرحله
اعلام  نظر نگردیده اند و به محض دریافت پاسخ استعلام اعضای هسته نسبت به نظریه در خصوص آنها اقدام خواهند نمود.
تبصره: طبق پیگیری های انجام شده حداکثر تا بیستم مردادماه، نتیجة مربوط به این 9 نفر که بنا بر شواهد موجود اکثریّت قریب به اتّفاق آنان پذیرفته خواهند شد اعلام می شود.
5- تعداد 7 نفر از داوطلبان انصراف خود را از اشتغال در این نهاد اعلام نمودند.
ج- همان طور که از گزارش فوق مشخّص است با دقّت و حسّاسیّت و انصاف قابل تقدیر هستة گزینش نهاد تنها پروندة سه نفر در هسته رد شده که البتّه در صورت اعتراض و ارائة مستندات از طریق این افراد، امیدوارم مشکلات موجود در پروندة ایشان نیز برطرف شود.
د- از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری دعوت نامه های مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداری استخدام برای پذیرفته شدگان ارسال می شود و سپس تمامی ایشان در همایش توجی
هی ـ آموزشی یک روزه در تهران شرکت و پس از آن شروع به خدمت خواهند کرد. ان شاءالله تبارک و تعالی 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۶
حسینعلی خودکار

نخستین نشست‌ «کتاب‌خوان» در قالب ویژه برنامه کتاب‌خوان از شبکه تلویزیونی آموزش پخش شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شبکه تلویزیونی آموزش نخستین نشست‌ به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده «کتاب‌خوان» را که به برگزاری اولین نشست «کتاب‌خوان» در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) اختصاص داشت، روز سه شنبه بیست و سوم تیر در قالب ویژه برنامه کتاب‌خوان پخش کرد.

و با توجه به آئین نامه اجرایی و برنامه اجرایی استان لینک برنامه جهت مشاهده و ملاحظه نحوه برگزاری جلسه در این پست به حضور ایفاد می گردد.

جهت مشاهده از مرورگر کروم استفاده نمایید.

لینک فایل


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۷
حسینعلی خودکار

رییس اداره کتابخانه های عمومی شوشترگفت:کتابخانه حکیم وفایی شوشتر اولین کتابخانه در سطح کشور است که بنام نهاد کتابخانه های عمومی در اداره ثبت اسناد و املاک سند تک برگ گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان ، معصومه نیکفرد اظهار داشت : کتابخانه حکیم وفایی بیش از سی سال پیش توسط شهرداری بصورت انتفاعی به عنوان کتابخانه عمومی  در اختیار عموم قرار گرفته بود. امابا توجه به پیشینه ساخت و بافت فرسوده کتابخانه ، بازسازی آن از دو سال پیش در دستور کار اداره کتابخانه های  عمومی شهرستان شوشتر قرار گرفت . 


 وی افزود : خوشبختانه با موافقت شهرداری ، شورای اسلامی شهر شوشتر وبا پیگیری فرماندار ، این کتابخانه بعنوان اولین کتابخانه در سطح کشور بنام نهاد کتابخانه های عمومی سند تک برگ گرفت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۵
حسینعلی خودکار

به اطلاع همکاران گرامی و کتابداران ارجمند می رساند بر اساس گزارش های احصایی از سامان  تعداد کتاب‌هایی که توسط اعضاء به امانت رفته‌اند و تا این تاریخ، در موعد مقرر به کتابخانه عودت داده نشده‌اند بسیار زیاد است، یعنی رقمی بالغ بر 7300 نسخه در استان. با توجه به این موضوع، ضروری است نسبت به پیگیری کتاب‌های دیرکردی و عودت آن‌ها به کتابخانه اقداماتی به شرح ذیل به انجام رسد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۵
حسینعلی خودکار

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه، ۲۳ تیرماه تمدید شد.

متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند، تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴، با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org  اقدام به ثبت نام نمایند.

 

گفتنی است، استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در خصوص استخدام، برگزاری آزمون ها و جزئیات آن، تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۷
حسینعلی خودکار

با توجه به بخشنامه 15960/51/ک/ن معاون محترم توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد به اطلاع می رساند نظر به شروع ایام تابستان و با در نظر داشتن این نکته که اوقات فراغت دوره آموزش و تربیت غیررسمی اعضاء و مخاطبین کتابخانه های عمومی است و کتابخانه های عمومی پایگاه اجتماعی فعال منطقه هستند، سیاست نهاد در دوره مدیریت جدید تسهیل در برگزاری این دوره هاست؛ لکن برخی از این کلاس ها جنبه آموزشی یا هنری صرف دارند و با رسالت اصیل نهاد که ترویج مطالعه و کتابخوانی است رابطه معناداری پیدا نمی کند و بالطبع سایر دستگاه ها متولی این امر هستند.

بنابراین فعالیت هایی که برگزاری آن ها مورد تایید نهاد  بوده و برگزاری آن ها نیاز به اخذ مجوز ندارد عبارتند از:

  • برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کانون های مطالعاتی، کانون های ادبی، جلسات شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی، حافظ خوانی، نقد ادبی(استعلام منابع جلسات نقد از اداره کل فرهنگی الزامی است).
  • کلاس های روخوانی، روان خوانی قرآن کریم، تجوید، احکام و نهج البلاغه
  • تکنیک های مطالعه، آموزش نویسندگی و داستان نویسی
  • کلاس های قصه گویی و کتابخوانی برای اعضاء
  • کلاس های مهارت های زندگی و آموزش سبک زندگی(در صورتی که همراه با معرفی کتاب باشد).
  • آموزش قصه گویی به مادران اعضاء کودک
  • آموزش کامپیوتر، اینترنت، نقاشی، خوشنویسی، طراحی، آموزش خلاقیت و کاردستی (ویژه اعضاء کتابخانه)

در صورت برگزاری هرگونه کلاس، جلسه و فعالیت جنبی برای کسب بمجوز با کارشناس فرهنگی و امور کتابخانه ها استان تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۵
حسینعلی خودکار

با توجه به اطلاعرسانی روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کلیه ادارات استانی و کتابخانه های عمومی کشور 5شنبه 1394/4/18 تعطیل می باشد.

بنابراین  انتظار می رود اطلاعرسانی لازم به اعضای محترم کتابخانه ها از طریف وبلاگ و تابلوی اعلانات صورت پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۸
حسینعلی خودکار