امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتابداران گرامی

به اطلاع می رساند به منظور جابجایی دیتاسنتر نرم افزار سامان، از اواسط امروز  29 مرداد الی صبح شنبه 1 شهریور، سامانه مدیریت در دسترس نخواهد بود. این قطعی موقت ممکن است زودتر از مدت ذکر شده نیز پایان یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۸
حسینعلی خودکار

کتابداران و مسئولین محترم کتابخانه ها

 دو اطلاعیه جدید در سامانه سامان ثبت گردید. لطفا ملاحظه فرمائید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۴
حسینعلی خودکار

همکاران گرامی

به اطلاع می رساند کارتابل فهرست نویسی برای همه کاربران کتابدار فعال شده است. در عین حال، به منظور دریافت بازخوردها و نظرات کاربران و فهرست نویسان، فعلا برای چند استان، فهرست نویس ارشد تعریف خواهد شد تا این امکانات تکامل یابد.

بر این اساس لطفا به موارد زیر توجه فرمایید.

 

 

- همه کتابداران بایستی این راهنما را در اختیار داشته باشند و هیچ کتابداری نبایستی از وجود این راهنما ابراز بی اطلاعی کند.

 

- امکان ورود اطلاعات برای همه کتابداران فعال است اما رکوردهای درخواستی وی بایستی برای فهرست نویس ارشد استان ارسال شود. کاربران فهرست نویس قبلا طی یک فراخوان معرفی شده اند و اطلاعات آنها را به تدریج در سامان وارد خواهد شد.

 

- کتابداران و فهرستنویسان محترم لطفا نظرات خود  را در این خصوص گردآوری و برای من ایمیل نمایید.


لینک مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۷
حسینعلی خودکار

کتابداران و مسئولین محترم

امروز در آخرین دقایق کاری با یکی از کتابداران فعال استان در خصوص خلاقیت کتابداران صحبت می کردیم که بعد از خاتمه تماس و چک نمودن جیمیل مطلبی از سوی یکی از روسای محترم ادارات امور کتابخانه را مطالعه نمودم که شایسته توجه و می تواند برای توسعه خدمات کتابخانه ها و کتابداری مفید  می باشد.

 

عضویت فرزندان موسسات خیریه درکتابخانه های عمومی شهرستان زرند

در راستای معنویات مقام معظم رهبری مدظله العالی ،تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کتابخانه های شهرستان زرند وموسسات خیریه این شهرستان منعقد شد.

قاسمی زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، هدف از امضای این تفاهم نامه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین استفاده بهینه از اوقات فراغت این فرزندان عنوان گردید.وی به همراه مسئول و کتابداران کتابخانه علامه مجلسی از موسسات خیریه نگهداری ار فرزندان بی سرپرست شهرستان بازدید کردند و ضمن اهدای کتاب به این مراکز تفاهم نام همکاری امضاء نمودند.

مصوبات:1

- امانت کتاب توسط کتابداران در موسسات خیریه شهرستان بصورت دوره ای

2- عضویت رایگان فرزندان بی سرپرست موسسات خیریه پسرانه سیدالشهدا(ع)،نرجس خاتون و دخترانه مشیز، مهدیه الفاطمه و سلیمه

3- برگزاری کلاس قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان ابتدایی و و پیش دبستانی

4- بازدید فرزندان موسسات از کتابخانه های شهرستان

5- برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی ویژه فرزندان موسسات خیریه

 


عضویت کتابخانه مرکزی کرمان در کاملترین بانک مقالات کنفرانسها و سمینارها( civilica ) )

کتابخانه مرکزی کرمان جهت استفاده پژوهشگران،محققان و کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ، دربزرگترین و کاملترین بانک مقالات تمام متن کنفرانس ها و همایش های ایران در زمینه علوم فیزیکی و مهندسی، علوم زیستی و علوم اجتماعی (civilica)عضو شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، مهدیه سلطانشاهی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای این پایگاه در هم شکستن تمرکزگرایی و از بین بردن مرزهای جغرافیایی و فواصل برای دسترسی به اطلاعات است.گفتنی است پایگاه civilica (بانک مقالات علمی پژوهشی)، در سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت نموده و در حال حاضر و مقالات کلیه رشته های علمی در چهار طبقه بندی اصلی «علوم فیزیکی و مهندسی»، «علوم سلامت»، «علوم زیستی» و «علوم اجتماعی» را ارائه می نماید

 

پی نوشت:

قبل از انعقاد هر گونه تفاهم نامه حتما با کارشناس مشارکتها هماهنگی های لازم را انجام دهید

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۹
حسینعلی خودکار


مسئولین و کتابداران محترم

با توجه به اینکه از فعالیت سامان در استان ماه بیش از 6 ماه می گذره،  حداقل انتظار من اینه که در بازدید و سر کشی از کتابخونه ها دیگه مسائل خیلی ساده که از ابلاغشون چندین ماه می گذره روبرو نبینم.

 متاسفانه الان که در یک کتابخونه حضور دارم، در بیخ گوش اداره کل، من و کارشناسای IT  اداره کل بعد از تحویل یک کارت عضویت به یکی از اعضا محترم کتابخونه متوجه شدم که فونتهای مربوط به نرم افزار سامان بر روی هیچکدام از سیستمهای این کتابخونه نصب نیست.

لذا نمونه کارت اعضا قبل و بعد از نصب فونت رو برای شما همکاران گرامی اینجا قرار می دم.

 اگر فونتهای سامانه بر روی سیستمهای کتابخانه شما نصب نیست، حتما با کارشناسان IT تماس گرفته  تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

 

لینک دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۳
حسینعلی خودکار


 مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران محترم

به اطلاع می رساند در بخش مدیریت کاربران سامان ، امکان بسیار مهمی تحت عنوان "تجمیع کاربران" فرآهم شده است. با استفاده از این امکان، میتوان "شناسه های غیرفعال و منقضی شده و تکراری" کاربران فعال در یک کتابخانه را درهمکرد نمود. لطفا راهنمای پیوست را به دقت مطالعه نمایید.

لازم به توضیح است فرایند حذف کاربری های تکراری گام به گام است. در این مرحله فعلا شناسه های تکراری یک عضو فعال در کتابخانه تجمیع می شوند. در مراحل بعدی قطعا راهکارهایی برای شناسه های تکراری کاربران غیرفعال خواهیم داشت.


لینک دانلود

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۰
حسینعلی خودکار

روسای محترم ادارات و کتابداران محترم

صبح روز 14 مرداد و ساعت 9 صبح تعدادی از کتابخانه های استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه میزبان جناب آقای مختار پور بودند.

 این حضور که بنا به گفته خبرگزاری فارس سرزده و بدون اطلاع سرپرست اداره کل استان انجام گردیده است و بعد از انجام چند بازدید رئیس اداره شهرستان ارومیه جمع بازدید کنندگان پیوست.



لینک خبر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۱۲
حسینعلی خودکار

مسئولین کتابخانه ها و کتابداران محترم 


به اطلاع می رساند محدودیتهای زمانی گزارش تاخیرات امانات برطرف شده است و این گزارش با هر بازه زمانی مدنظر کاربر قابل دریافت است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۹
حسینعلی خودکار

کتابداران محترم 

 با توجه به صحبتهای کارشناسان محترم IT  استان فعلا از قالب قدیمی موجود در سامانه استان استفاده نمایید. 

راهنمای تنظیم اطلاعات ارسالی از سوی این کارشناسان در لینک ذیل موجود می باشد. در صورتی که در چاپ بارکدها پس از اعمال تغییرات لازم دچار مشکلی گردید سپس با آنها تماس بگیرید


لینک دانلود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۴
حسینعلی خودکار

کتابداران و همکاران گرامی 

 با توجه به اینکه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اصلاح شماره ثبت های تکراری و نامتعارف رو به پایان است  راهنمای اصلاح شماره ثبت های تکراری که توسط کارشناس محترم امور کتابخانه های استان آذربایجان غربی تهیه گردیده است، رو جهت تسریع امور برای کتابداران محترم در لینک ذیل قرار دادم امید آنکه مفید فایده باشد.

لینک دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۲۶
حسینعلی خودکار