امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدتی است در صفحه شخصی خود در سایت آپارات (ایـــنجا) اقدام به انتشار فیلم‌هایی که در آنها به معرفی کتاب پرداخته است می‌کند. وی همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، فیلمی منتشر کرده است که در آن، کتابی با عنوان «دو کوچه قبل از بله» از «سیدعلی پورحسینی» را معرفی می‌کند. در این کتاب به زبانی ساده و شیوا درباره جوان و ازدواج و البته مسائل مهمی که با آن روبه رو است پرداخته شده است. سعی شده که آموزش‌های کوتاه و مفیدی درباره ازدواج به جوانان و البته زوج‌های جوان داده شود؛ جوانی و اهمیت ازدواج، ازدواج و انگیزه‌های پسندیده و ناپسند، شرایط لازم برای ازدواج، ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر، شخصیت‌شناسی و اولویت‌بندی در ملاک‌های انتخاب همسر شایسته و مراحل اجرایی ازدواج مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب است.

کتاب «دو کوچه قبل از بله» شامل‌ مباحثی در خصوص«پیوند مقدس ازدواج» است، و طی آن عمده‌ترین معیارهای گزینش همسر تشریح می‌گردد. اما از آنجا که اغلب جوانان (چه دختر و چه پسر) خام و کم‌تجربه هستند، مؤلف نکاتی را خطاب به والدین و نیز جوانان در آستانه‌ ازدواج بیان کرده ‌است. این مطالب برگرفته از آموزه‌های دینی و در مورد آداب و شرایط ازدواج، فرآیند خواستگاری، لزوم شناخت طرفین از یکدیگر، و توصیف انواع ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر می‌باشد.

گزیده‌ای از کتاب:

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی‌های همسر مناسب آمده است: یکی از ویژگی‌های لازم برای یک همسر مناسب، حسن خلق است. داشتن صفات اخلاقی نیکو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که موجب سعادت و دوام زندگی زناشویی می‌شود. مراد از حسن خلق، رفتارها و تعامل‌های مناسب در زندگی و سازگاری و مدارا با افراد است. اساس زندگی زناشویی، سازگاری، تفاهم و همکاری است که این امور فقط در پرتو حسن خلق فراهم می‌شود. حسن خلق نیز شرطی لازم و ملاکی مطلق برای همسر مناسب است. بنابراین اگر فردی از حسن خلق برخوردار نباشد، فاقد شرایط لازم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، اولیای دین به صراحت از ازدواج با افراد بدخلق نهی کرده‌اند. وقتی از رسول خدا سوال شد که دختران خود را به ازدواج چه افرادی درآورند؟ فرمودند: کسی که اخلاقش نیکو و دیندار باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم معرفی کتاب «دو کوچه قبل از بله» توسط دبیرکل نهاد را از (ایـــنجا) تماشا کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۹
حسینعلی خودکار

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های ‌عمومی کشور، روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف انتشار گزیده‌ای از فیلم‌ها، برنامه‌ها و اقدامات نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی، اقدام به راه‌اندازی شبکه‌ای به نشانی www.aparat.com/iranpl.ir در وبگاه آپارات کرده است.

این صفحه در طول هفته با فیلم‌های تازه، بروزرسانی می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به این صفحه، فیلم‌های با کیفیت و کم‌حجم این برنامه‌ها را ذخیره و تماشا کنند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان مهمترین متولی بحث ترویج کتابخوانی، در طول سال با برگزاری برنامه‌های متعدد برای اقشار مختلف و رده‌های سنی متفاوت، در سطح جامعه، سعی در ارتقای سرانه مطالعه مفید در سطح جامعه داشته و دارد.

 اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش برنامه‌های اجرا شده توسط نهاد تاکنون از روش‌های گوناگونی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir، سامانه پیامکی، انتشار دفترچه‌ها و بروشورهای مختلف و... اشاره کرد.

گفتنی است تاکنون بیش از بیست برنامه با موضوعات متنوع از سوی روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این شبکه منتشر شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۳
حسینعلی خودکار

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ؛ حکیمداد حسین بر سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان گفت : با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی  جدید و در راستای جذب  دانش آموزان به کتابخانه ، با تعامل و همکاری موسسه قلم چی 317 عنوان کتاب کمک آموزشی(626  نسخه) جمعاً به ارزش 000/682/80میلیون ریال از طرف این موسسه به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا گردید.

وی ضمن تقدیر از مدیر این موسسه اعلام کرد کتب اهدایی میان کتابخانه های عمومی شهرستان توزیع تا برای استفاده دانش آموزان و مراجعین آماده سازی گردند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۳۶
حسینعلی خودکار

تبلیغات شهری کتابخانه مخبر در دزفول

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۲۴
حسینعلی خودکار

کتابداران و همکاران گرامی

با توجه به اینمورد که بنده از تاریخ 15/6/1394 تا پایان ماه جاری مرخصی خواهم بود، لذا از شما عزیزان خواهشمندم در صورتیکه بنا به دلایلی نیازمند برقراری ارتباط تلفنی با بنده بودید لطفا بعد از ساعت 10 صبح تماس بگیرید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۴۹
حسینعلی خودکار

داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی به همراه کردستانی مدیرکل صدا و سیمای استان و تنی چند از مسئولین شهرستانی از کتابخانه استاد کامبوزیا زاهدان بازدید نمودند.

در این بازدید جناب محمدی رئیس شهرستان و خانم کامبوزیا مسئول کتابخانه برای حاضرین درباره استاد کامبوزیا و پیشینه کتابخانه توضیحاتی بیان نمودند.

 

 

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۵۲
حسینعلی خودکار


با تصمیم نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، آندسته از کارکنانی که دارای مدرک کارشناسی به بالا می باشند و حداقل 18 سال سابقه کار دارند ، در صورت داشتن سایر شرایط طبق قانون خدمات کشوری به رتبه خبره ارتقا می یابند.

شرایط اعطای رتبه خبره بر اساس قانون :

1- دارا بودن 18 سال تجربه

2- کسب حداقل 80% (80 امتیاز) از نمره ارزیابی

3- گذراندن 200 ساعت دوره آموزشی مصوب (عمومی، شغلی، بهبود مدیریت) در فاصله زمانی رتبه ارشد و خبره

4- مستندسازی و تدوین تجربیات شغلی

5- بررسی و تایید کمیته اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری مستقر در ستاد مرکزی وزارت متبوع

 

 

برگرفته از وبلاگ گلستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۵۸
حسینعلی خودکار


آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بصورت همزمان در استان سیستان و بلوچستان نیز  برگزار گردید.

این آزمون با تعداد تقریبی 80 نفر شرکت کننده در روز جمعه ۶ شهریورماه  از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید، از شرکت کنندگان این آزمون تعداد 17 نفر پذیرفته خواهند شد که در کتابخانه های استان سیستان و بلوچستان مشغول بکار خواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۴
حسینعلی خودکار

ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران و کتابداران گرامی و تبریک روز کارمند و هفته دولت به شما عزیزان، انتخاب سرکار خانم  ثریا بامری کتابدار کتابخانه علامه مجلسی دلگان که در هفته دولت امسال به عنوان کارمند نمونه شهرستانی برگزیده شده اند را خدمت ایشان تبریک عرض می نمایم.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۳
حسینعلی خودکار


به گزارش روابط عمومی نهاد، متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ سه‌شنبه سوم شهریور (۰۳/۰۶/۱۳۹۴) می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد در صورت داشتن هرگونه پرسش در خصوص این آزمون و دریافت کارت‌های ورود به جلسه خود، می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۸۸۸۰۲۱۷۱، ۸۸۹۴۰۴۶۶ و ۸۸۸۰۲۱۸۱ تماس بگیرند.

آزمون استخدامی ۹۴ نهاد از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه ۶ شهریور سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۸
حسینعلی خودکار