امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


سرکار خانم عبدالهی

مسئول محترم کتابخانه نور زاهدان

 قبولی و پذیرش شایسته و ارزشمند شما را در مقطع دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز را که نشان از همت والا و تلاش فوق العاده و بی نظیرتان می باشد را به شما و خانواده کتابداری استان تبریک عرض می نمایم.

 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۴
حسینعلی خودکار

مرداد امسال میهمان چند شهرستان استان و کتابداران خونگرم خطه بلوچستان بودیم، شهرستانهای دلگان، ایرانشهر، مهرستان، سیب و سوران و سراوان.

شهرستانهای سیب سوران، مهرستان و سراوان با توجه به بعد مسافت و مسیر مستقل و برخی مشکلات ستاد شاید کمتر مورد بازدید قرار گرفته، و این امر در گلایه برخی از کتابداران مشهود بود، لذا از این ببعد سعی و تلاش شخصی بنده بر انجام بازدید این شهرستانها بر اساس روال منطقی آن خواهد بود. ان شاالله  اگر زنده بودم و در خدمت عزیزان

ضمن عرض خداقوت و تشکر نمرات بازدید مرداد ماه و یک بازدید تیرماه (کتابخانه ساحل) رو  جهت ملاحظه در این پست قرار می دهم.

البته ناگفته نماند از عدم انجام برخی امور بنده به شخصی خیلی ناراضیم و ناراحتی خود را هم با برخی از عزیزان در میان گذاشتم:

1- عدم بروز رسانی تابلو اعلانات

2- عدم تکمیل فرم سپهر و الصاق گزارش شماره 9 در تابلو اعلانات 

3- عدم برگزاری کلاسهای تابستانی

4- عدم کسب حداقل امتیازات در برخی از کتابخانه های شهری و ...


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۷
حسینعلی خودکار

یکی از راهکارهای تکریم ارباب رجوع استفاده از فناوری های نوین در کتابخانه است که این امر در کتابخانه های عمومی کشور و استان ما نیز در حال اجراست.

امکان درخواست عضویت، درخواست تمدید و رزرو کتاب بدون حضور در کتابخانه یکی از امکانات بسیار مهم در سامان است که علیرغم تاکیدات نهاد تهران و بنده در برخی کتابخانه ها مغفول مانده است.

در گزارشگیری های سامان متاسفانه با کتابخانه ای در استان مواجه شدیم که علیرغم درخواست اینترنتی اعضا از خرداد ماه امسال توسط کتابداران به درخواست آنها پاسخی داده نشده است، که این امر  قاعدتا دید منفی اعضا را نسبت به خدمات نوین کتابخانه ای در پی خواهد داشت.

لذا مجددا مطابق آئین نامه های ارسالی نهاد که به روسای ادارات ابلاغ گردیده درخواست می گردد تا کتابداران محترم در پایان هر شیفت کاری نسبت به بررسی درخواستهای تمدید کتب اقدام نمایند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۸
حسینعلی خودکار

 

 میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر بر همه همکاران گرامی بویژه بانوان کتابدار فرخنده باد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۴۷
حسینعلی خودکار

با توجه به برخی مشکلات در کتابخانه های جدید التاسیس و عدم ارسال دستگاه اسکنر مطلب ذیل برای کتابخانه ها و شاید مصارف شخصی بسیار مفید خواهد بود.

 

افزار VueScan Pro ابزاری مفید، محبوب و البته نام آشنا برای عکاسان، ادارات و شرکت هاست که برای اسکن تصاویر با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بی شک یکی از پرکاربردترین نرم افزار اسکن تصاویر در رایانه, نرم افزار VueScan Pro می باشد که بیشتر توسط عکاسان، ادارات، شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. VueScan Pro به خوبی با تمامیاسکنرها سازگار بوده و عمل اسکن را با بالاترین کیفیت ممکن و بدون افت کیفیت و یا تغییر در نور برای شما فراهم می سازد. بعد از اسکن تنظیمات دیگری نیز برای افزایش کیفیت و رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود.

حال اگر اسکنر ندارید و می خواهید گوشی و یا تبلت خود را به یک اسکنر تمام عیار تبدیل کنید می توانید این گزارش را مطالعه و نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید.

راهنمای نصب

1- نرم افزار را نصب کنید.
2- فایل keygen را اجرا کرده و با استفاده از ایمیل و سریال موجود در keygen نرم افزار را فعال کنید یا از فایل Serial استفاده کنید.
3- نرم افزار را اجرا و بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

لینک دانلود

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/3/14/2312483_752.rar




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۳
حسینعلی خودکار


 همکاران گرامی

نظر به بررسی های انجام شده در خصوص نتایج بازدیدهای استانی از سوی نهاد تهران و ارسال نامه ای در اینخصوص و همچنین وفق مفاد ماده 6 دستورالعمل فهرست نویسی و رده بندی، موجود در کتاب مجموعه دستورالعمل های اداره کتابخانه های عمومی، ضروری است ترتیبی اتخاذ شود موارد ذیل در کتابخانه ها رعایت شود:

1- ثبت منابع کودکان در نرم افزار مدیریّت، در پایگاه مربوطه انجام شود (مطابق بند 1 ماده 7 دستورالعمل آماده سازی)؛

2- کتاب های گروه سنی د و هـ (بالای 12 سال) مختص نوجوانان هستند و در بخش کودک قرار نمی گیرند. (بند 5-3 ماده 6 دستورالعمل فهرستنویسی)؛

3-کتب نوجوانان را می توان در قفسه ای جداگانه قرار داد یا می توان در مخزن اصلی نگهداری کرد. کتب نوجوانان به وسیله ی مشخّصه ی خاصی از سایر منابع تفکیک شوند. راهکارهای پیشنهادی برای تمایز منابع نوجوانان از سایر منابع عبارتند از:  درج حرف «ج» در پیش رده (قبل از رده اصلی) یا درج نوار رنگی با ابلاغ اداره کل استان. (بند 5-4 ماده 6 دستورالعمل فهرستنویسی)؛

نکته 1: جداسازی منابع نوجوانان منوط به تعداد منابع مخصوص نوجوانان، درجه کتابخانه و صلاحدید مسئول کتابخانه می باشد؛

نکته 2: جدا سازی کتب نوجوانان نبایستی مانع استفاده نوجوانان از مخزن اصلی شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۷
حسینعلی خودکار

همکار گرامی سرکارخانم زبیده مهدوی در میان

 درگذشت ناگهانی پدر بزرگوارتان مرحوم محمد علی مهدوی در میان  را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می نماییم. ما را در غمتان شریک بدانید.

 



 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۸
حسینعلی خودکار

روسای محترم ادارات شهرستانها، مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران گرامی

 

در لینک ذیل پوسترها و عکسهای تهیه شده از کتابخانه های استان مرکزی و خراسان رضوی جهت ملاحظه و اقدام مشابه در سطح کتابخانه های استان به حضور ارسال می گردد.

 

لینک 5

لینک 4 

دریافت 3

لینک 2

لینک 1

 

 

 

 

 


 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۱
حسینعلی خودکار

به گزارش لیزنا، شورای کتاب کودک، در تاریخ دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ گزارش «ایجاد کتابخانه کودک و نوجوان، خانه اسباب بازی و موزه مردم شناسی» در شهر علی اکبر، شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان که از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۷ اسفند ۱۳۹۳ به عنوان پروژه بین المللی منارید اجرا شد را ارائه خواهد داد.

 

شورای کتاب کودک در خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان شهید وحید نظری، شماره ۳۱، طبقه ۲ و ۳ واقع است.

 

ورود تمامی علاقمندان به این برنامه آزاد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۸
حسینعلی خودکار


لیزنابا گذشت بیش از یکسال از انتصاب علیرضا مختارپور، که از خرداد ماه ۱۳۹۳ با حکم وزیر ارشاد به سمت دبیرکلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب شده است، با مشارکت مخاطبان و کتابداران کتابخانه های عمومی کشور عملکرد  وی را در دوران  تصدی این پست به نظرسنجی گذاشته شده است.

 

لینک نظر سنجی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۶
حسینعلی خودکار