امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است


      به اطلاع می‌رساند پیرو اجرای آیین نامه انتخاب نفرات برتر با تایید دبیرکل محترم نهاد و با هدف ارزشیابی کتابداران ارجمند کتابخانه‌های عمومی در موضوعاتی که روزانه با آن مواجه هستند از جمله: سامانه مدیریت، دستورالعمل اداره کتابخانه‌های عمومی، مسائل و موضوعات مربوط به کتابداری و اطلاع‌رسانی، مسائل و موضوعات فرهنگی و اطلاعات در حوزه منابع و کتابشناسی؛ سوالاتی در هر کدام از موضوعات فوق طراحی شده است که از طریق سامانه آموزش در دسترس قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه موضوعات فوق از مواردی است که عموم کتابداران گرامی نسبت به آن تسلط داشته و در امورات جاری کتابخانه با آن‌ها ارتباط دارند و دانش آن‌ها می بایست در این امر مکفی باشد، بر این اساس، آزمون مذکور در پایان هفته جاری در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی ذیل برگزار خواهد شد. لذا ضروری است تمهیداتی اتخاذ شود که کتابداران محترم در تاریخ‌هایی که مشخص شده است، به سامانه آموزش نهاد مراجعه و نسبت به پاسخگویی به سوالات مطرح شده، اقدام نمایند. بدیهی است این آزمون به عنوان یکی از مراحل مقدماتی در انتخاب کتابدار برتر می باشد و این مهم شاخص‌های اساسی تری دارد که همکاران ارجمند ما آنها را طی کرده‌اند. در این خصوص توجه به موارد ذیل ضروری است:

این آزمون مختص کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی نهادی است؛
روسای ادارات شهرستان، نیروهای خدماتی که در امور کتابخانه نیز همکاری می‌کنند و کارشناسان ستادی، کارشناسان شهرستانها و ... نیازی به مشارکت در این آزمون ندارند.
حضور همه کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی نهادی در آزمون و پاسخگویی به سوالات آن، الزامی است.
تمهیدات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی به کتابداران و مسئولین، از طریق پیامک، سامان و پورتال نهاد انجام خواهد شد اما ضروری است مفاد این بخشنامه در اسرع وقت در دسترس کتابداران و مسئولین کتابخانه‌ها قرار گیرد.
اطلاع‌رسانی به کتابداران روستایی و کتابخانه‌های تک کتابدار، مورد تاکید ویژه است.
برنامه زمانی برگزاری آزمون به شرح جدول زیر است:
ساعت برگزاری آزمون ویژه استان سیستان و بلوچستان :  چهارشنبه 2 آبان 9 صبح الی 18:30 عصر

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۹:۰۹
حسینعلی خودکار

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۱:۲۸
حسینعلی خودکار

ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از اعلام آمادگی و حضور کارشناسان محترم واحد های منابع و همکاری ها و مشارکتها عالیجانابان پردل و کارگر از راه اندازی و بروز رسانی وبلاگ در دامنه blog.ir، آدرس وبلاگهای این عزیزان جهت پیگیری و مشاهده وبلاگ آنها به حضور معرفی می گردد.


manabe.blog.ir

hamkariha.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۷ ، ۱۱:۱۸
حسینعلی خودکار


به اطلاع می‌رساند امکان عضویت رایگان خانواده‌های محترم و معزز ایثارگران در کلیه کتابخانه‌های عمومی فراهم شده است، لذا خانواده‌های محترم ایثارگران نیز مشمول عضویت رایگان خواهند بود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۷ ، ۱۳:۰۲
حسینعلی خودکار


بازگشت همه به سوی اوست 


استاد ارجمند جناب آقای غلامرضا صمد زاده که سالیان متمادی در گروه کتابداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تدریس و پرورش جامعه کتابداری استان کمک شایانی نمود، درگذشت.

بدینوسیله درگذشت آن عزیز از سفر کرده را به خانواده محترم ایشان و جامعه کتابداری استان، گروه کتابداری، دانشجویان و دانش آموختگان گروه کتابداری تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند سبحان، غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت می کنم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۹
حسینعلی خودکار

نظر به فعال سازی طرح  "مشارکت کتابداران در فرآیند تامین منابع" بر اساس صبحتهای کارشناس منابع استان و باتوجه به مشکلات 

سامانه سامان امکان مشارکت،  ویژه مسئولین کتابخانه از طریق لینک ذیل فراهم می باشد:



samanpl.ir/BookRequest/bookrequest3


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۰:۱۹
حسینعلی خودکار



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۱:۴۰
حسینعلی خودکار