امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





بروز رسانی سامانه سامان

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

کتابداران گرامی

به منظور اطلاع رسانی در خصوص تغییرات و بروزرسانی های سامانه که با هدف بهبود قابلیت ها صورت می گبرد، برخی از موارد بروزرسانی به شرح زیر اطلاع داده می شود. لطفا آنرا به دقت مطالعه کنید و سپس به همه کتابداران نیز اعلام نمایید و مطمئن شوید که دیگر همکاران کتابخانه نیز از این تغییرات آگاه و مطلع شده اند.

- در جستجوی آزاد و زمانی که کاربر در سیستم وارد نشده است، با انتخاب یک کتابخانه خاص، با کلیک بر روی گزینه "لیست نسخ"، رده در محل و بارکد کتاب، محل نگهداری و بخش آن به کاربر نمایش داده می شود

- فرمت گزارشات اکسلی دریافتی از سامان به صورت خودکار به Zip تبدیل شده است تا علاوه بر کاهش حجم، در سرعت دانلود گزارش نیز بهبود حاصل شود. بر این اساس، در همه کامپیوترهای متصل به سامانه به منظور استخراج گزارش، لازم است نرم افزار winrar یا winzip نصب شده باشد. ( اگر این نرم افزارها بر روی سیستم های کتابخانه شما نصب نیست در اسرع وقت با واحد it تماس بگیرید)

- برای کاربرانی که به اشتباه غیرایرانی یا ایرانی در سیستم ثبت شده اند یا اطلاعات آنها از سامانه های قبلی وارد سیستم شده است، امکان ویرایش گزینه غیرایرانی  در زمان ویرایش اطلاعات کاربر فعال شده است.

- اشکالات موجود در درج پیش رده های مورد نیاز هر کتابخانه رفع شده است. در صورتی که کتابخانه ای از پیش رده های فارسی مورد نیاز خود استفاه میکند میتواند در بخش ویرایش رده در محل پیش رده فارسی مدنظر خود را وارد کند. در نظر داشته باشید برای نمایش پیش رده های لاتین به صورت صحیح در هنگام چاپ، لازم است از مرورگر فایرفاکس استفاده شود و یا از نسخه جدید چاپ برچسب عطف که به تازگی فعال شده استفاده کنید.


- بسیار مهم: در قسمت ویرایش رده در محل، امکان درج فا و سایر حروف در رده فرعی وجود دارد. کتابدار لازم است در انتخاب گزینه مربوطه دقت کند. در قسمت رده فرعی سه گزینه در اختیار کتابدار قرار گرفته است: گزینه اول رده فرعی ساده عددی. گزینه دوم: درج فا و سایر حروف در رده فرعی و گزینه سوم: فاقد رده فرعی.

لینک فایل آموزشی ویرایش رده در محل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۴
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">