امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

روسای محترم ادارات، مسئولین محترم  کتابخانه ها 

فردا دیر است!!!

1-  مسئول کتابخانه شهید بهشتی برازجان خبر داد:اهدای معادل 120 میلیون ریال کتاب به کتابخانه بهشتی

مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی برازجان از اهدا معادل 120 میلیون ریال کتاب به کتابخانه شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان بوشهر، نرجس خاتون بحرینی، مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی برازجان گفت: طی مکاتبات اداری که کتابخانه عمومی شهید بهشتی با انتشارات بین المللی گاج داشته است این انتشارات  450 نسخه  کتب کمک آموزشی که  بیش از 120میلیون ریال  ارزش  دارد را  به این کتابخانه اهدا نمود.

کتب اهدایی انتشارات گاج در کتابخانه عمومی علامه دهخدا500 نسخه کتاب کمک ‌درسی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه و منابع آمادگی کنکور به ارزش ۷۵ میلیون ریال از طرف انتشارت گاج به کتابخانه دهخدا اهدا شد.

2- به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، ، "محمد امامیان" مسئول کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد با بیان اینکه 500  نسخه کتاب کمک ‌درسی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه و منابع آمادگی کنکور به ارزش ۷۵ میلیون ریال از طرف انتشارت گاج به این کتابخانه ارسال شده افزود: کتاب های کمک درسی در کتابخانه های عمومی مورد درخواست و مراجعه فراوان، مخصوصا در ایام کنکور است.

 وی تصریح کرد: با توجه به کمبود کتاب‌های تست و کمک درسی در کتابخانه‌ها و تقاضای مکرر مراجعان در این خصوص، اهدای این کتابها به غنی تر شدن بخش کمک درسی کتابخانه کمک شایانی نموده است.
3- مسئول کتابخانه استاد زارعی استان خراسان شمالی در ادامه افزود: خیر اهداء کننده کتاب به کتابخانه استاد زارعی تعداد 0 15 جلد کتاب تخصصی به ارزش 15 میلیون ریال به این کتابخانه اهداء کرده است.
وی با بیان اینکه: امکان ایجاد مجموعه غنی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مراجعه کنندگان کتابخانه عمومی اهدای کتاب را امری ارزشمند می کند، عنوان داشت: این کتاب ها بیشتر در زمینه علوم پزشکی با موضوعات حلق و بینی، ارولوژی، پوست و ... می باشد.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
حسینعلی خودکار
کارشناس منابع استان خراسان رضوی خبر داد: به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت و بندگی خدا و جهت آماده شدن قلوب و تعمیق معنویت در این ماه مبارک، بسته پیشنهادی مطالعه با عنوان "معنویت رمضان" آماده شده است.
حافظی گفت: امید است این بسته، گامی در جهت رشد معنوی و همچنین افزایش علاقه مندی به مطالعه در بین اقشار مختلف گردد.

لازم به توضیح است این بسته مطالعه، جهت استفاده علاقه مندان در لینک ذیل قرار گرفته است.
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۷
حسینعلی خودکار

مسئولین محترم کتابخانه ها و روسای شهرستانها

 با سلام

از امروز در سامانه سامان اطلاعاتی از مسئولین محترم کتابخانه درخواست شده که یکی از آنها میزان و تعداد فیش پرینتر( پرینتر های کوچک رومیزی که عکس آن در این پست قرار گرفته است) می باشد، بر اساس اطلاعات بنده،  ما نباید در استان دستگاه فیش پرینتر داشته باشیم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۵
حسینعلی خودکار

طرح مطالعه یک دقیقه ای به همت کتابداران کتابخانه عمومی نیمروز شهرستان زابل به جهت افزایش سرانه مطالعه و استفاده بهینه از وقت مراجعین در حال اجرا است.

 

این طرح شامل نوشته هایی کوتاه به صورت چند خط برگرفته از مطالب دینی است که درون یک جعبه قرار گرفته که بر روی پیشخوان کتابخانه قرار می گیرد. زمانی که اعضاء برای امانت گرفتن کتب مورد نظر به کتابخانه مراجعه می کنند در این مدت زمان چند دقیقه ای که کتابدار کتاب را وارد سامانه می نماید، مراجعه کننده می تواند این مدت را به مطالعه بپردازد تا از وقت اندک استفاده مفید را برده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۱
حسینعلی خودکار

لینک انجمن حامی (حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی) که فعالیت چشم گیر آنها در توسعه فضا و زیر بنای کتابخانه ها و تجهیز کتابخانه های روستایی استان قابل تقدیر است در بخش پیوند ها قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۳
حسینعلی خودکار

سامانه ثبت سوالات داوطلبان آزمون استخدامی 1394 
نهاد کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی شد



جهت مشاهده و درج سوالات خود به آدرس ذیل مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۴
حسینعلی خودکار

برگرفته از صفحه انجمن حامی

جوانان حامی به یاری کارگروه کتابخانه آمدند، عشق با کتاب راهی روستا شد. گشت و کنت در سراوان در پروسه تجهیز کتابخانه های روستایی انجمن حامی و به زودی افتتاح افتتاح ...

                              



از طرف خودم به این گروه خیر اندیش خداقوت عرض می نمایم و امیدوارم قدردان زحمات این خیرین عزیز و گرامی باشیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۷
حسینعلی خودکار
روسای محترم ادارات و مسئولین کتابخانه ها
 با سلام
همانطور که در بخش رنگی (صورتی) متن ارسالی ذیل که از طریق اتوماسیون و ایمیل در اسفندماه سال  گذشته و مجدد از طریق ایمیل در 17 می  برای روسای ادارات ارسال گردیده مشاهده می نمایید:
می بایست مسئولین کتابخانه ها پس از پیگیری لیست تاخیرات  کتبی که در کتابخانه موجود نمی باشند و عودت داده نشده است  را به وضعیت برنگشته تغییر دهند و روسای ادارت  آمار شهرستان خود را به تفکیک هر کتابخانه برای بنده ارسال نمایند ولی متاسفانه گزارشی از این بند نامه برای بنده تا کنون ارسال نشده است.
لذا در صورتیکه نسبت به تغییر وضعیت اقدامی صورت نگرفته به صورت خیلی فوری این تغییر  در سامانه سامان کتابخانه صورت پذیرد و گزارش تعداد کتب تغییر وضعیت شده تا ساعت 11 صبح یکشنبه برای بنده ارسال گردد.



روسای محترم ادارات شهرستانها
سلام

فایل پیوست، فهرست کلیه کتابهای امانت رفته و بازنگشته از تاریخ 1 فروردین 1388 تا پایان بهمن 93 است. لطفا فایل پیوست را دریافت و برای کلیه مسئولین کتابخانه های استان خود ارسال کنید. عملکردهای مورد انتظار از کتابخانه در این خصوص عبارتند از:


- پیگیری علت عدم برنگشتن کتاب به کتابخانه توسط کتابداران و مسئول کتابخانه؛


- در صورتی که کتاب در قفسه کتابخانه موجود بود یا به کتابخانه بازگردانده شد، از امانت فرد خارج شود؛


- در صورتی که کتاب در کتابخانه موجود نبود، از امانت عضو به هیچ وجه، خارج نشود و در کاربرگه نسخ، وضعیت آن را به برنگشته تغییر دهد؛


- گزارش اقدامات صورت گرفته را بر اساس سلسله مراتب اداری، مسئول کتابخانه به کارشناس استان منتقل و کارشناس نیز گزارشات اقدامات صورت گرفته را به صورت مکتوب و با آمار و رقم از طریق نامه رسمی به اداره کل امور کتابخانه ها ارسال نماید. در گزارش مکتوب بایستی آمار زیر لحاظ شود:

- تعداد کل کتابهای بررسی شده در هر کتابخانه (بر اساس فایل اکسل ارسال شده)

- تعداد کتابهای بازگردانده شده در هر کتابخانه

- تعداد کتابهای تغییر وضعیت داده شده به برنگشته در هر کتابخانه


- بازه زمانی برای بررسی و انجام این امور توسط کتابخانه، تا پایان اردیبهشت 94 است. براین اساس کارشناس استان موظف است گزارش خود را حداکثر تا پایان هفته اول خرداد 94 ارسال نماید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۲
حسینعلی خودکار


برگرفته از صفحه سرکار خانم گریوانی


یک  ﺧﻂ ﻣﺸﯽ ﯾﺎ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﺗﻮﯼ ﺫﻫﻨﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻡ ". ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻫﺮ ﻣﺎﻩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺟﻠﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻣﻔﯿﺪ ﺍﻫﺪﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﻢ ". ﺧﻂ ﻣﺸﯽ ﺍﻡ ﺗﺒﺼﺮﻩ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ، " ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ ﺍﻫﺪﺍﯾﯽ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﯼ ﺷﺪﻩ ﻧﺒﺎﯾﺴﺖ ﮐﺘﺐ ﺗﺴﺖ، ﮐﺘﺐ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﻭ ﺑﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﺑﺎﺯﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﺑﺎﺷﺪ ". ﺗﺒﺼﺮﻩ ﺩﻭﻡ ﻫﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ " ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ ﮐﻮﺩﮎ، ﻋﻠﻤﯽ، ﻫﻨﺮﯼ، ﺍﺩﺑﯽ، ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ، ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﻭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. " ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺫﻫﻨﯿﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺑﻪ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﯼ ﮐﺘﺎﺑﻬﺎ . ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﮐﺘﺎﺑﺨﻮﺍﻥ ﻭ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺭﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻧﺪ، ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺎﻥ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺿﺎﻓﯽ ﻭ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺍﻫﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ.
ﺍﻋﻀﺎﯼ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ، ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﺮﮐﺮﺩ ﻧﻘﺪﯼ ﭼﻨﺪ ﺟﻠﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﺪﺍ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﻮﺩ .
ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ ﺍﻫﺪﺍﯾﯽ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ﺗﺎ ﺍﺯ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﯽ ﺭﻭﯾﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻭ ﺛﺒﺖ ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ ﺍﻫﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺍﻧﺪ، ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﺷﻮﺩ .
ﺩﺍﺧﻞ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﻭﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﻢ ﻭ ﺗﻮﯼ ﺍﺗﺎﻕ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮﺷﺎﻥ ﯾﮏ ﻗﻔﺴﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺰﺋﯿﻦ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ،ﭼﻨﺪ ﺟﻠﺪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻡ .
ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻫﻬﺎ ﺭﺍ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺟﻠﺪ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﺸﺪ، ﻣﯽ ﺭﻭﻡ ﺳﺮﺍﻍ ﻗﻔﺴﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﻮﺍﺷﮑﯽ ﭼﻨﺪ ﺟﻠﺪ ﻣﯽ ﺩﺯﺩﻡ ﻭ ﻟﯿﺴﺘﻢ ﺭﺍ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ .
***
ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ ﺍﻫﺪﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻩ.
ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺷﺪﺍﺩ، ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﮔﺰﯾﺪﻩ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﺧﻮﺍﻥ ﺛﺎﻟﺚ،ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻭ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﮐﻮﺩﮎ ﺷﻔﯿﻊ ﺁﺑﺎﺩﯼ،ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺑﺮﻭﯾﺎﻥ ﺧﻔﺘﻪ، ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎ، ﮐﺎﻓﻪ ﭘﯿﺎﻧﻮ، ﺧﻮﺩﺁﻣﻮﺯ ﺷﻄﺮﻧﺞ، ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻣﻮﻧﺘﺎﮊﻓﯿﻠﻢ، ﺗﺎﻭﯾﻞ ﺑﻮﻑ ﮐﻮﺭ،ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﻓﺮﻡ،ﭼﻬﻞ ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ، ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﻮﺭﯼ، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﺎﻣﯿﺎﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ، ﺩﻭﺑﻠﯿﻨﯽ ﻫﺎ، ﺩﯾﻮﺑﻨﺪﺍﻥ ﻭ ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۸
حسینعلی خودکار

منبع:  yazdpl.ir
با حمایت دهیاری روستای چاهک مبلغ 20 میلیون ریال برای تجهیز بخش کودک کتابخانه دهستان چاهک اختصاص یافت

در جلسه‌ای با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم و جمعی از مسئولان دهستان چاهک که صبح پنجشنبه 7 خرداد برگزار شد، دهیاری این روستا مبلغ 20 میلیون ریال برای راه‌اندازی و تجهیز بخش کودک کتابخانه چاهک اختصاص داد.

حجت‌الاسلام "علیرضا نهاوندی" امام جماعت دهستان چاهک از تلاش‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدردانی کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان این دهستان برای ارتقای کیفی تنها کتابخانه عمومی چاهک شد.

"سیدعباس طباطبایی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم نیز همکاری با مسئولان و معتمدان روستای چاهک را از اولویت‌های این اداره دانست و از امام جماعت این روستا خواست از ظرفیت منابر و تریبون‌های سخنرانی برای ترویج مطالعه و عضویت در کتابخانه به عنوان یک اقدام ارزشمند فرهنگی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به قول مساعد دهیاری چاهک برای تأمین بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه این روستایی گفت: با قول دهیار این روستا و پیگیری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، مقرر شده است مبلغ 20 میلیون ریال از سوی دهیاری برای رنگ‌آمیزی و زیباسازی بخش کودک کتابخانه روستایی چاهک اختصاص یابد.

شهرستان خاتم دارای 4 باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه روستایی است که کتابخانه روستایی چاهک  با 2 هزار و 600 جلد کتاب و 755 عضو، یکی از کتابخانه‌های فعال روستایی این شهرستان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۳
حسینعلی خودکار