امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

قابل توجه همکاران و کتابداران محترم:

راهنمای «ویرایش رده در محل» بروزرسانی و ویرایش شده است. این راهنما از طریق بخش ویرایش رده در محل،  قابل دسترس است. همچنین از طریق لینک زیر نیز قابل دانلود می باشد.

 

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۰
حسینعلی خودکار


  با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات ،بدینوسیله به اطلاع میرساند ساعت کار کتابخانه ها عمومی استانها در شیفت صبح و بعداز ظهر به شرح ذیل اعلام می‌گردد .

شیفت صبح : ساعت 8:00 لغایت 13:30
شیفت بعداز ظهر : 13:30 لغایت 18:30

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۳
حسینعلی خودکار


نظر به گزارشهای واصله مبنی بر ممانعت برخی کتابداران از به امانت دادن منابع کودک به اعضای بزرگسال کتابخانه های عمومی، به اطلاع می رساند، استفاده از مجموعه منابع کتابخانه های عمومی اعم از منابع کودک، کمک درسی، مخزن، نشریات، دیداری- شنیداری و ... برای تمامی اعضای کتابخانه بلامانع است و صرفا منابع مرجع، نسخ خطی، کتاب های کم یاب و نایاب و نشریات ادواری جاری به خارج از کتابخانه امانت داده نمی شوند. لازم به ذکر است در صورت ارائه درخواست از سوی اعضای کودک و نوجوان مبنی بر امانت منابع بزرگسال، ضروری است کتابداران محترم به جهت ملاحظات سنی، وجود انگیزش در برخی موضوعات و عدم تناسب محتوای برخی کتب با شرایط روانشناختی کودکان و نوجوانان، ضمن ارائه راهنمایی های لازم، با حساسیت بیشتری اقدام نمایند.   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۲
حسینعلی خودکار


روسا و سرپرستان محترم ادارات شهرستانها     

با سلام و احترام       

  ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع می‌رساند برابر موافقت به عمل آمده، جرایم دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد. مقتضی است کلیه کتابخانه‌های عمومی نسبت به اقدمات لازم در این خصوص به شرح ذیل اقدام نمایند:      

  • دریافت گزارش لیستی کتاب‌های دیرکردی: از مسیر گزارشات سامانه، ستون کتابداری، گزارش تاخیر امانات، تاخیرات امانت‌های جاری؛ انتخاب محدوه زمانی: از تاریخ 01 /01 /90 الی تاریخ روز دریافت شود؛      
  • دریافت گزارش «لیست نسخ برنگشته»: از مسیر گزارشات سامانه، ستون کتابداری، گزارش لیست نسخ برنگشته؛ انتخاب محدوده زمانی»: از تاریخ 01/ 01/ 90 الی تاریخ روز دریافت شود؛      
  • با اعضاء و در صورت ضرورت معرفین آن‌ها در خصوص بازگرداندن کتاب به کتابخانه و بخشودگی جریمه دیرکردی به صورت تلفنی اطلاع و نسبت به پیگیری عودت کتاب دیرکردی اقدام شود.      

 

همچنین به منظور آگاهی اعضاء کتابخانه‌ها در این زمینه، ضروری است نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب اقدام شود. در این راستا موارد ذیل پیشنهاد و توصیه می‌شود:

  • اطلاع‌رسانی در تابلوی اعلانات کتابخانه؛      
  • اطلاع‌رسانی در وبلاگ‌ها و وب سایت های کتابخانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی؛        
  • اطلاع‌رسانی در پورتال استان؛      

همچنین روسا و سرپرستان محترم ادارات و بالتبع مسئولین و کتابداران کتابخانه ها موظف هستند گزارش عملکرد کتابخانه‌ها در زمینه نحوه اطلاع‌رسانی و پیگیری کتاب‌های دیرکردی و همچنین میزان منابع بازگردانده شده در این ایام را کارشناس امور کتابخانه ها و همچنین به اداره کل ارائه دهند.     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۴
حسینعلی خودکار

برگرفته از سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی markazipl


لینک مجموعه ادعیه ماه مبارک رمضان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۲
حسینعلی خودکار

  ضمن تشکر و سپاس فراوان از عزیزان انجمن حامی که بار ساخت و تجهیز کتابخانه ها و غنای فرهنگی کتابخانه های استان را در نبود و یا بهتر بگویم کم کاری انجمن خیرین کتابخانه ساز استان یک تنه به دوش می کشد، لذا ضمن دعوت از شما عزیزان در کمک به تجهیز کتابخانه حامد سوراب، تقاضامندم نسبت به درج این اطلاعیه در وبلاگ های کتابخانه های خود و نصب در تابلو اعلانات کتابخانه ها و انتشار خبر در فضای مجازی شما نیز در این امر خداپسندانه شریک باشید.

کتابخانه سوراب را خانواده حامد به یاد او ساختند.ما فکر میکنیم کتابخانه ای در دل یک روستا نباید هیچ چیز کمتر از کتابخانه یک شهر داشته باشد.چرا که قرار است آنجا صدها حامد جوانه بزنند، رشد کنند و در میان کتاب ها آینده‌شان را بسازند.با ما همراه شوید تا تجهیزش کنیم.


جهت کمک مالی و تجهیز کتابخانه سوراب به لینک ذیل مراجعه نمایید.


 http://2nate.com/hami-association/equip-rural-library-at-soorab-iranshahr-sistan-o-baloochestan

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۰
حسینعلی خودکار

روسا و سرپرستان محترم ادارات مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابداران گرامی

با توجه به نامه ایمیلی در خصوص بخشهای استان شناسی ، نوسوادان، کودک، دیداری وشنیداری و ... که در ماه گذشته ارسال گردید، لذا مطلوب است تا نسبت به ایجاد و راه اندازی بخش های فوق الذکر و تهیه تابلو برای بخش مذکور و صرفا جداسازی آنها از منابع مخزن اصلی اقدامات لازم انجام پذیرد.

شایان ذکر است جهت آماده سازی مواد دیداری و شنیداری علاوه بر تهیه و نصب لیبل و بارکد نسبت آماده سازی کامل مواد دیداری و شنیداری مطابق آئین نامه های اسالی اقدام گردد.

 و گزارش ایجاد و راه اندازی بخشهاتا پایان خرداد ماه برای اینجانب ارسال گردد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۴
حسینعلی خودکار

این مطلب توسط خانم گریوانی کتابدار کتابخانه عمومی نوشته شده است:


 

برای نوش آفرین انصاری 
سالهاست می شناسمت. حرفهایت عرفانی و دلنشین است.  چهارده سال پیش، توی کتابهای قدیمی کتابخانۀ دهخدا، کتاب" مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری" را که چهل سال پیش نوشته بودی، پیدا کردم. مثل گنجینه ای ارزشمند از آن نگهداری می کنم. هر بار که می خوانمش چیز جدیدی کشف می کنم. مصاحبه ات با  مجله "کتاب ماه کلیات "را نیز خوانده ام. همین دو تاکافی است، تا تو را خیلی خوب بشناسم و دوستت داشته باشم. تمام تلاشم را می کنم تا تورا الگوی خودم قرار دهم ،تاریخ و فرهنگ ایران را خوب بشناسم.دربُعد اجتماعی کتابداری بیشترکار کنم.
همه ی اعضای کتابخانه ام، برایم عزیز و دوست داشتنی اند، حتی این امید شیطون و  بازیگوش هم برایم عزیز است. یک روز که سرمان شلوغ بود، کارتهای عضویت کتابخانه را از روی میز برداشته بود.توی مدرسه،کارتها را نصف قیمت به همکلاسی هاش فروخته بود.به آنها یادآوری کرده بود که اگر  شک کردیم بگویند کارت مال پسر خاله شان است.آنقدر کارت پسر خاله آوردند،تا اینکه لو رفتند.
یادت هست توی مقاله "چرا ما رانگاناتان نداریم " نوشته بودی "ما باید هر کدام یک نفر را کتابدار شناس کنیم." هم کتابداری می کنم و هم برای معرفی حرفه ام به مردم تمام تلاشم را می کنم. یا اینکه نوشته بودی "کتابدار باید آنقدرخوب کار کند که همه دریابند که کس دیگری نخواهد توانست جای اورا بگیرد." یا آنجا که گفته بودی" ما نیازمند کتابدار متفکرواهل علم هستیم نه یک تکنسین که فقط خدمات فنی را انجام می دهد."  در یکی از مصاحبه هایت گفته بودی "کتابدار کتابخانه عمومی باید دارای آزادی عمل در ارائه خدمات باشد."
هر از گاهی، می روم سراغ کتاب و مصاحبه هایت، دوباره انرژی می گیرم. و با علاقه و اشتیاق کتابداری می کنم. 
ما اگر چه رانگاناتان نداریم، ولی نوش آفرین که داریم
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۲
حسینعلی خودکار


روسا و سرپرستان محترم ادارات شهرستان ها

   ضمن تشکر و قدردانی در خصوص بازدید  از کتابخانه های تحت پوشش در بازه زمانی زمستان 94 ، پیرو بخشنامه شماره 51551 مورخ 16/12/91 و نظر به بند 2 این بخشنامه، ضروری است نسبت به بازدید کلیه کتابخانه های زیر مجموعه خود تا تاریخ 31/3/1395 فایل تجمیع شده آن را در اختیار کارشناس امور کتابخانه ها قرار دهید تا پس از تجمیع و یکپارچه سازی در اختیار اداره کل امور کتابخانه های ستاد تهران قرار گیرد. لذا با توجه به مصادف شدن خرداد ماه سال جاری با ماه پر خیر و برکت رمضان پیشنهاد می گردد کلیه بازدید تا نیمه خرداد ماه انجام پذیرد.

لازم به توضیح است:

    • تاریخ های بازدید صرفاً مربوط به محدوده زمانی فصل بهار 95 باشد.
    • بازدیدها باید توسط شخص رئیس اداره شهرستان انجام گیرند و در فیلد ارزیاب، نام کاربری رئیس اداره شهرستان درج شده باشد.
    • تمامی فیلدها به طور کامل پر شوند تا نمرات استاندارد نهایی نمایش داده شوند.
    • تجمیع بازدید همه شهرستان ها در آخرین نسخه نرم افزار بازدید انجام شود.
  •    عدم رعایت نکات فوق در خصوص ثبت بازدیدها به منزله عدم تائید و در نتیجه حذف آن از فهرست بازدیدهای انجام شده توسط روسای ادارات می باشد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۵۷
حسینعلی خودکار

همکاران و کتابداران گرامی آقایان و خانمها:

مبارکی، حمیدی، بلوچنیا، میرشکاری ( علیرضا)، کرد( نواب)، ایرندگانی، قلاسی

 

ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج)، تولد شما گرامیان را نیز تبریک گفته و آرزوی بهروزی و موفقیت برای شما عزیزان از درگاه خدواند منان مسالت می نمایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۳
حسینعلی خودکار