امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

روسا و سرپرستان محترم ادارات

   عطف به نامه عضویت نیم بها روز شنبه برای هم نامان حضرت مهدی (عج) با توجه به درخواستهای و پیگیری های بعمل آمده به مناسبت در پیش بودن نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، به اطلاع می رساند عضویت کلیه  افراد در کتابخانه های عمومی استان در تاریخ 1/3/1395 به صورت رایگان انجام خواهد پذیرفت، لذا ضمن رعایت بند 2-16 دستورالعمل عضویت مجموعه دستورالعمل های اداره ی کتابخانه های عمومی مبنی بر دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت، تدابیری اندیشیده شود تا از پذیریش فهرست تجمیع شده ی افراد درخواست کننده عضویت از سوی مدارس، ادارات و ... خودداری شود. بدیهی است حضور فرد متقاضی هنگام ثبت نام در کتابخانه الزامی است.

لازم به توضیح است امکان ورود اطلاعات این افراد فقط در روز یکم خرداد ماه امکان پذیر خواهد بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۸
حسینعلی خودکار

هدف از برگزاری ششمین جشنواره کتابخوان رضوی که به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همکاری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود؛ اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های مرتبط با ثامن‌الحجج(ع) و شناخت و گرامیداشت پدید آورندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی است.

در جشنواره رضوی امسال، مسابقه سراسری کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره امام رضا(ع) در رده‌های مختلف سنی برگزار و کتاب‌های "دوست مهربان کبوترها" تالیف مجید محمدی از انتشارات بوستان (ویژه کودکان تا 11 سال)، "اعترافات غلامان" تالیف حمید رضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17 سال)  و کتاب "امام علی بن موسی‌الرضا(ع)" نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی از انتشارات آستان قدس‌رضوی (ویژه جوانان و بزرگسالان) منابع ارائه شده برای مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی هستند که فایل آنها از طریق لینکهای ذیل قابل دریافت هستند.

مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی را بیستم تیرماه  1395 می باشد و  علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سطح استان به دریافت برگه مسابقه اقدام کرده و پاسخنامه را پس از تکمیل به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl ارسال کنند.

داوری آثار رسیده به جشنواره در مرداد ماه انجام خواهد شد و در پایان به برگزیدگان جوایزی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی  برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره، 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، 10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و همچنین 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهار نفره و 10 میلیون ریال برای خانواده دوم پنج نفر اهداء می‌شود.


دانلود پوستر جشنواره

دانلود فایل کتاب دوست مهربان کبوتر ها

دانلود اعترافات غلامان

دانلود کتاب امام علی بن موسی الرضا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۵۱
حسینعلی خودکار



همانطور که قبلا چندین بار به اطلاع شما عزیزان رسانده بودم طبق بخشنامه های ارسالی از سوی نهاد تهران در هر گونه نامه نگاری در خصوص کتابخانه ها  باید از کد امور کتابخانه ها استفاده شود.
پس از ارسال این بخشنامه و همچنین بخشنامه تکمیل فرم سپهر به صورت ماهانه مجددا تاکید گردید که همکاران حتما و حتما باید در تکمیل فرم بازدید کتابخانه های خود از کد امور کتابخانه ها استفاده نمایند
و هم اکنون نیز برای ورود به سامانه فرزین نام کاربری جدید کتابخانه ها، کد امور کتابخانه ها قید شده است.

ولی
متاسفانه متاسفانه و بازم متاسفانه
برخی از کتابداران، مسئولین و روسای شهرستانها از این کد اعلام به اطلاعی نموده و در ورود به سامانه فرزین دچار اشکال شده اند، لذا مجدد کد امور کتابخانه ها به حضورتان ارسال می گردد.



دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۰۲
حسینعلی خودکار


ویرایش جدید کتاب الکترونیکی «راهنمای آموزشی سامانه مدیریت» به پیوست تقدیم می گردد.  تغییراتی که در ویرایش جدید صورت گرفته شامل:
- مطابقت با کلیه اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در نرم افزار سامانه تا اردیبهشت 1395
- قابل پیوند بودن فهرست مندرجات در فایل pdf
- بروزرسانی برخی از تصاویر مطابق با نگارش فعلی
- و برخی تغییرات جزئی دیگر است.

لطفا پیشنهادات و نظرات خود و سایر کتابداران را در خصوص محتوای این کتاب به
ایمیل اداره سامانه (payam.soal@gmail.com) ویا ایمل بنده
(ha.khodkar@gmail.com) ارسال کنید.


 

دریافت

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۷
حسینعلی خودکار


 با توجه به درخواست اداره کل در تاریخ  1395/02/07 مبنی بر در خواست صدور مجوز عضویت رایگان متقاضیان عضویت در کتابخانه های عمومی که نام آن ها "مهدی"است به مناسبت در پیش بودن نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، به اطلاع می رساند در خصوص عضویت متقاضیان  با نام "مهدی" در کتابخانه های عمومی، ضمن رعایت بند 2-16 دستورالعمل عضویت مجموعه دستورالعمل های اداره ی کتابخانه های عمومی مبنی بر دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت، عضویت این عزیزان به صورت نیم بهاء در روز یکم خرداد ماه سال جاری امکان پذیر است. لذا انجام اطلاع رسانی مناسب در خصوص انجام این فرایند مورد توجه قرار گیرد و از تهیه کردن لیست افراد درخواست کننده خودداری کرده و توجه شود حضور فرد در محل کتابخانه به منظور عضویت در کتابخانه الزامی است.

 

لازم به توضیح است امکان ورود اطلاعات این افراد فقط در روز یکم خرداد ماه امکان پذیر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۱۲
حسینعلی خودکار

 

روز شنبه 25/2/1395 جناب آقای رجبی رئیس اداره نظارت و ارزیابی اداره کل امور کتابخانه ها و جناب آقای ساعی مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز ضمن حضور در شهرستان زاهدان از کتابخانه مشارکتی زنده یاد معین مرادی (ویژه نابینایان) و کتابخانه های  عمومی استاد کامبوزیا، امام حسین(ع)، آیت ا... کفعمی  و نور زاهدان بازدید نموده و ضمن بازدید از کتابخانه های مذکور و کلیه بخشهای آنها با کتابداران این کتابخانه ها نیز ملاقات و دیداری چهره به چهره داشتند و با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شدند.

در پایان این بازدیدها ضمن ملاقات با جناب آقای زید آبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، ضمن بیان برخی محاسن و نواقص کتابخانه عمومی استان  خواستار تسریع در پیگیری های لازم از سوی کارشناسان و اداره کل استان شدند و همچنین قول مساعدت جهت پیگیری برخی امور از سوی ستاد و اداره کل امور کتابخانه ها را بیان نمودند.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۴۱
حسینعلی خودکار

<< راهنمای تصویری اضافه شد>>

سرپرستان و روسای محترم ادارات شهرستان‌ها

     با توجه به ضرورت اصلاح شماره راهنما و رده در محل منابع کتابخانه در سامانه مدیریت که از جمله پیش‌نیازهای ضروری برای انجام رف‌خوانی در کتابخانه‌ها است،  مقتضی است کلیه کتابداران محترم کتابخانه های عمومی نهادی، حداکثر تا پایان خردادماه، نسبت به بررسی رده در محل کتاب و اصلاح خطاهای موجود در شماره راهنما به شرح ذیل اقدام نمایند. همچنین مسئولین محترم کتابخانه ها و روسای محترم شهرستان موظف به پیگیری و تهیه گزارش از عملکرد کتابخانه ها در این زمینه و ارسال آن به کارشناس امور کتابخانه ها است.

  • دریافت گزارش فهرست نسخ از منوی گزارشات موجود در سیستم به تفکیک بخش، انتخاب کلیه وضعیت‌ها، نوع ماده کتاب، و ترتیب بر اساس شماره راهنما
  • بررسی شماره راهنما (پیش‌رده، رده اصلی، رده فرعی، شماره کاتر) و شناسایی شماره های نادرست
  • رفع خطاهای موجود بر اساس دستورالعمل‌ها و راهنماهای ارسال شده و همچنین مراجعه به نسخه الکترونیکی کتاب راهنمای سامانه مدیریت

کلیه کتابداران محترم در صورت نیاز به کسب راهنمایی می‌توانند با کارشناس امور کتابخانه ها ( داخلی 123) و یا ایمیل پشتیبانی سامانه مدیریت (payam.soal@gmail.com) مکاتبه نمایند.

 

راهنمای تصویری تهیه گزارش فهرست نسخ 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۵
حسینعلی خودکار


روسای محترم ادارات و مسئولین و کتابداران گرامی:

همانطور که در گروه تلگرامی دیروز خدمت عزیزان اعلام نمودم متاسفانه برخی از همکاران نامه ها و بخشنامه های ارسالی را دقیق مطالعه ننموده و بالتبع در تکمیل فایل های پیوست نیز با مشکل مواجه می شوند، نمونه این امر در فایل پیوست به حضورتان ارسال می گردد.

همانطور که مطلع هستید از طریق ایمیل نامه ای در خصوص بخشهای مختلف کتابخانه ها به حضورتان ارسال گردید که در ستون  بخش کودک شما عزیزان باید (( مستقل، کنار مجموعه به قفسه بزرگسال، کنار مجموعه با چند طبقه از قفسه و ...)قید می نمودید که متاسفانه 1، *، دارد و ... درج شده بود که احتمالا نشان از عدم مطالعه دقیق نامه می باشد.

دریافت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۵۷
حسینعلی خودکار

چند نمونه ابتکار و خلاقیت که با کمترین هزینه می توان در کتابخانه ها انجام داد.

 

دریافت

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۰
حسینعلی خودکار

همکاران و کتابداران گرامی

خانمها: مهدیزاده- هوتی- عسکری- عاشوری- فخر رحیمی


آقایان : حسین زهی- نخعی

 

ضمن تبریک سالروز  ولادت با سعادت حضرت امیر المومنین علی ابی طالب (ع)، سالروز تولد شما عزیزان را تبریک عرض می نمایم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۰۴
حسینعلی خودکار