امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۸ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است


💎ﻣﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﭼﻮﺏ ﺑُﺮﯼ، ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺷﺪ. 

🔰ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ۱۸ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺮﯾﺪ. ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ۱۵ ﺩﺭﺧﺖ ﺑُﺮﯾﺪ. ﺭﻭﺯ ﺳﻮﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ، ﺍﻣﺎ ﻓﻘﻂ ۱۰ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺮﯾﺪ.

رئیسش گفت: ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﮐﯽ ﺗﺒﺮﺕ ﺭﺍ ﺗﯿﺰ ﮐﺮﺩﯼ؟ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻭﻗﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ، ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺪﺕ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩﻡ!


✅گاهی لازم است از کارهای روزانه فارغ شویم و به ابزارها و شیوه های انجام کار، نگاهی دقیق تر بیندازیم....

هوشمندانه کار کردن را جایگزین سخت کار کردن نمائیم.

از ابزار کار و فکر مان استفاده کنیم 

📌گاهی با کمی تفکر می توان از بیگاری و فعالیت تکراری جلوگیری نمود


💢تایم طولانی و مدت زیاد  کار کردن در قالب تیمی ملاک نیست

ملاک سرعت کار، دقت در کار و راندمان بالا میباشد.


♨️نتیجه گیری؛ زیاد کار کردن و حجم زیاد کار، ملاک بر صحیح کار کردن نیست، گاهی اشتباه در انجام نوع کار باعث افزایش حجم کار میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۶
حسینعلی خودکار

با توجه به گزارش بعضی از همکاران در خصوص برخی از اشکالات دستگاه های بارکد خوان سیار ، لطفا در اسرع وقت و با قید فوریت نسبت به تست بارکد خوان  سیار و معمولی، اسپیکر و سایر وسایل مورد نیاز و همچنین کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز  برای رفخوانی اقدام نموده و در صورت وجود مشکل موارد را  به کارشناسان محترم فناوری و امور کتابخانه ها  به صورت مکتوب اعلام فرمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۷ ، ۰۸:۳۸
حسینعلی خودکار


پیرو بخشنامه سامانه رفاهی و سامان ساعت کاری شیفت عصر کتابخانه ها 4 استان کشور و استان سیستان و بلوچستان تغییر کرد


ساعت کاری کتابخانه هایی که در دو شیفت فعالیت دارند  به شرح ذیل  اعلام می گردد

الف) ساعت کاری در شیفت صبح (7:00 لغایت 13:30)

ب) ساعت کاری در شیفت عصر(16:00 لغایت 19:30)


ضمنا"ساعت کاری در روزهای پنج شنبه  طبق روال قبل می باشد


این ساعت برای کتابخانه های عمومی استان س و ب تهیه گردیده و ساعت کاری 3 استان دیگر بر اساس شرایط استان تهیه و ابلاغ خواهد شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۷ ، ۱۳:۴۴
حسینعلی خودکار

در صفحات تقویم، چهاردهم تیرماه با عنوان «روز قلم» به خود جلوه‏ای دیگر بخشیده است. نام‏گذاری این روز به نام قلم، بی ارتباط با تاریخ کهن متمدن و فرهنگ‏ساز این سرزمین نیست. ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه خود آورده است که چهاردهمین روز از تیرماه را ایرانیان باستان، روز تیر (عطارد) می‏نامیدند. از طرفی سیاره تیر یا همان عطارد، در فرهنگ ادب پارسی، کاتب و نویسنده ستارگان است. به همین مناسبت این روز را روز نویسندگان می‏دانستند و گرامی می‏داشتند.

ارزش و کرامت قلم بسیار بالاتر از آن است که برای بزرگداشت آن و صاحبانش به اختصاص دادن روزی در تقویم به آن بسنده کنیم. این ساده‏ترین شعار برای تجلیل از مقام قلم و ارباب قلم است. نماد روز قلم برای تجلیل، تجلیل و پیشرفت نویسندگان و نوشته‏ها، فقط یک تلنگر است. در این روز با گرامی‏داشت یاد و خاطره اهالی قلم و تجلیل از آثار ایشان، شاید بتوانیم گوشه‏ای از زحمات طاقت‏فرسای آنان را قدردان باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۷ ، ۰۹:۱۳
حسینعلی خودکار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۷ ، ۰۹:۰۹
حسینعلی خودکار

اولین جلسه هم اندیشی هشتمین جشنواره رضوی در شهرستان ایرانشهر در محل دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق با حضور روسای ادارات فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه وحید بامری، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر دستورات جلسه و همچنین فلسفه وجودی جشنواره رضوی و سازوکارهای آن را برای شرکت کنندگان در جلسه ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر با ابراز خرسندی از این حرکت فرهنگی و آشنایی و شناخت نسل جوان با ابعاد مختلف شخصیت امام رضا (ع) آمادگی این دانشگاه  را برای هرگونه کمک در راستای هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره  اعلام کرد.

همچنین احمد ابراهیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ایرانشهر قول مساعد داد تا دانشگاه نیز در کنار سایر دستگاههای اجرایی و فرهنگی شهرستان با استفاده از ظرفیتهای انسانی این دانشگاه در هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره یاری رسان این کار فرهنگی و ارزشی باشند.

 در ادامه محمدعلی روهینا، معاون آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر ایرانشهر نیز نکاتی را در مورد اهمیت جشنواره رضوی بیان کرد و برای تبلیغات جشنواره و چاپ بنر قول مساعد داد.

 در پایان نمایندگان دستگاههای اجرایی شرکت کننده در جلسه با بیان نقطه نظراتشان قول مساعد در جهت هر چه بهتر برگزار کردن جشنواره را دادند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۷ ، ۰۷:۱۵
حسینعلی خودکار

امروز بعد از چند وقت ننوشتن دست به قلم شدم برای بیان فعالیت های یک کتابدار در کتابخانه تک نیرو، هرچند خودم تجربه فعالیت در این نوع کتابخانه رو نداشتم ولی با توجه به بازدیدها و تعاملات با همکاران سعی کردم خیلی خلاصه بنویسم. هر چند که این نوشته با سوالات آزمون خیلی هم خوانی نداشت.



شنبه 2/4/1397

امروز بین آمدن ساعت 6 یا 7 صبح مردد بودم. چون نامه تغییر ساعت از سوی استانداری اومده ولی هنوز ساعت دقیق از سوی اداره کل ابلاغ نشده.

اگه ساعت 6 بشه در مصرف برق شاید یکم صرفه جویی بشه و اگه 7 باشه اعضایی که صبح میانن باید پشت در کتابخونه بمونن.

 امروز صبح قراره ساعت 8 چندتا از دانش آموزان و رابطین کتابیار مدارس بیان و برای اجرای نمایشگاه رضوی و فضا سازی آنها اقدام کنیم. خیلی وقت نداریم امید که طرح جالبی بشه و همچنین باعث توجه و جلب نظر بیشتر اعضا در مسابقات بشیم تا اگه اجبار به شرکت تعداد معینی در مسابقات بود مجبور به آمار سازی نشیم.

الان تا ساعت 8 وقت دارم تا یه سر به قفسه ها بزنم و اگه کتابی نا مرتبه و در جای خودش قرار نداره رو مرتب کنم. اخه بعد از چند سال خوش خوشون پارسال رفخوانی رو اجرا کردیم و نامه اش برای امسال هم اومده.

ساعت 8 بعد از صرف چند لیوان چای و بیسکوییت به همراه علی و آرمان و آرتا بحث فضا سازی رو شروع کردیم و تقریبا تا 9 طول کشید. ایده های اولیه رو من می دادم ولی اجراش با بچه ها بود. چون همین امروز که ما کار داشتیم اکثرا کسانی که سالی یکبار هم به کتابخونه سر می زنن کتابخون شدن و انواع اقسام کتب درسی و هنری و رمان میخوان. هر کدوم نه یک کتاب که یه لیست دارن شامل 5 تا 10 کتاب.

ساعت 9 یه خسته نباشید به بچه ها گفتم و ضمن تشکر از اونا چند تا زردآلویی که از درخت پشت کتابخونه چیدم و از چشم اعضا دور مونده بود رو با هم خوردیم. با توجه به اینکه خودم در این کتابخونه تنهام اگه از این روشها و روابط دوستانه استفاده نکنم خیلی از کارهام می مونه و با این مشارکت،  بچه ها هم کتابخونه رو مثل خونه خودشون می دونن و برای خیلی از کارها از هم سبقت می گیرند.

 حدود  9  و ربع به رسم همیشه ایمیل و اتوماسیون و وبلاگ کارشناسان ستادی و سایر کتابخونه ها رو چک می کنم تا اگه قراره نامه یا کاری رو پاسخ یا انجام بدم از قافله عقب نمونم و همچنین از اخبار و فعالیت های سایر کتابخونه ها با خبر بشم.

حدود ساعت 10 بر اساس برنامه قبلی که از سوی رئیس اداره شهرستان و کارشناس همکاریها برای کتابخونه ها اعلام شده نوبت کتابخونه ماست که با مسئول کانون قلم چی برای اجرای تفاهم نامه جلسه ای داشته باشیم. با توجه به نداشتن همکار و اینکه نباید کتابخونه تعطیل بشه جلسه رو در میز امانت برگزار می کنم. این جلسه هم مثل اکثر جلسات اداری مون با حدود 20 دقیقه تاخیر شروع شد ولی به نتایج خوبی جهت اجرا رسیدیم.

از ساعت 10 و نیم تا آخر وقت هم به سراغ کارهای روزمره کتابخانه می روم و همچون روزهای معمولی سال مشغول کارهای تکراری می شوم...

البته امروز هم مثل بقیه روزها نباید در ساعت کاری،  خودم و خانوادم مریض بشیم چون به خاطر تک نیرو بودن در ساعت اداری اجازه مردن هم ندارم.


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۷ ، ۰۹:۳۹
حسینعلی خودکار