امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

دویست و سی امین جلسه کتابخوان و سومین جلسه کتاب خوان شهرستان زاهدان دیشب 27/8/1394 در محل سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن و تجارت با حضور پورشور نویسندگان، فعالین فرهنگی و رسانه و کتابداران با معرفی 10 کتاب برگزار شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۹
حسینعلی خودکار

همکاران و کتابداران محترم

با توجه به عدم همکاری اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری آزمون دوره حفاظت و نگهداری منابع کتابخانه ای، به اطلاع شما عزیزان می رساند نمره این دوره بر اساس فعالیتهای کلاسی و حضور و غیاب محاسبه خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۲
حسینعلی خودکار

همکار گرامی جناب آقای حسین کارگر

کارشناس محترم امور انجمنهای اداره کل

خبر فوت مادر گرامیتان موجب اندوه خاطر بنده و سایر همکاران ستادی و کتابداران گرامی شد. این ضایعه را خدمت شما و خانواده محترم صمیمانه تسلیت می گوییم  و از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه مغفرت و غفران الهی مسالت می نماییم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۲:۱۶
حسینعلی خودکار
آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی صبح امروز (یکشنبه ۲۴ آبان) در تالار وحدت برگزار شد و در این مراسم از کتابخانه‌ها و کتابداران نمونه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش لیزنا، کتابخانه «مرکزی میبد» در استان یزد، کتابخانه «شهید باهنر بهار» در استان همدان و کتابخانه «امیرپازواری بابلسر» در مازندران به عنوان کتابخانه نمونه نهادی و کتابخانه «بچه‌های آسمان» در خراسان رضوی، کتابخانه «امامزاده یحیی» در مازندران و کتابخانه «راسخ» در هرمزگان به عنوان کتابخانه‌های نمونه مشارکتی معرفی شدند.

 

در این مراسم از «هما لشکریان» از خراسان رضوی، «شیدالله رستخیز شورکایی» از مازندران و «محمدرضا عزیزی» از همدان به عنوان مسئول نمونه کتابخانه مشارکتی، «احمد حیدری» از اردبیل، «محمد وفایی خسروشاهی» از آذربایجان شرقی و «حمیدرضا حاجی رستملو» از آذربایجان غربی به عنوان خدمتگزار نمونه و «اصغر نظرپور» از قزوین، «فاطمه عطایی» از کرمانشاه و «مینا برجیسیان» از چهارمحال و بختیاری به عنوان کتابدار پیشکسوت نمونه تقدیر به عمل آمد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم کتابخوانان نمونه گروه‌های سنی مختلف نیز برگزیده شدند. بر این اساس در گروه سنی کودک؛ «نازنین نرگس اسماعیل‌پور» از مازندران، «شروین احمدی» از مازندران، «فاطمه پناهی‌آزاد» از آذربایجان غربی، در گروه سنی نوجوان؛ «سینا فتاحی» از آذربایجان غربی و «زهرا زیوری» از خراسان جنوبی، در گروه سنی جوان؛ «ویدا سلیمی» از آذربایجان غربی و «خدیجه شولی» از خوزستان و همچنین در گروه سنی بزرگسال؛ «انور ابراهیمی» از آذربایجان غربی و «مریم عباسی» از همدان به عنوان کتابخوانان و اعضای نمونه کشوری معرفی شدند.

 

حمیرا پورعلمی، سمیه مناجاتی، رمضان حیدری، سیده مریم امیرطزنجی، غفار عزیزی، سمیه حسامی، معصومه مسلمی، مرضیه فلاح کردآبادی، صغری محمدزاده صدقیانی، عظیمه اکرمی، امیر میری، علی نعیمی، مهدیه خسروی، مکائیل محمودیان و مروارید رازقی، مسئولان نمونه کتابخانه‌های نهادی شناخته شدند.

 

همچنین از منصوره حسینی شعار، اعظم مهدی‌پور، وحیده عباسی شجاع، فاطمه سلحشور، فاطمه داغمه‌چی فیروزجایی، معصومه فتوک برزگر، سپیده نظافتی، مجتبی شیروانی، پریسا لرکی، مرضیه باقری، سمیه تقی‌یار، کویستان درویشی، فاطمه محمدی، خالید ولایتی و افسانه زینلی کرمانی نیز به عنوان کتابداران نمونه کتابخانه‌های نهادی تقدیر به عمل آمد.

 

در پایان از کتابداران یا مسئولان کتابخانه‌های پروین اعتصامی استان ایلام، شیخ شهاب‌الدین اهری شهر اهر، شهید مصطفی خمینی شهر اسلامشهر، ملاصدرا شهر شهرکرد، ملاعبدالله بشروی شهر بشرویه، شهید باهنر شهر مشهد، شهید باهنر شهر اهواز، شهید مطهری شهر ابهر، امام خمینی(ره) شهر سمنان، مریم شهر قم، شهید مدرس شهر قروه، شهید باهنر شهر بروجرد، دولت‌آباد شهر بویراحمر، امیرالمومنین(ع) شهر کلاله، شهید نورانی شهر رودسر، امام صادق(ع) شهر محلات و صاحب الزمان(عج) شهر سیریک شایسته تقدیر شناخته شدند.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۶
حسینعلی خودکار


کتابداران، مروجان بی بدیل غنای فرهنگی، یاوران آرامش و صیادان مرواریدهای اندیشه اند.

 

پیرو خبر قبلی در خصوص انتخاب کتابدار نمونه کشوری انتخاب سرکار خانم فاطمه محمدی بعنوان کتابدار نمونه کشوری  را  صمیمانه به ایشان و جامعه کتابداری استان تبریک عرض می نمایم.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۱
حسینعلی خودکار


بر اساس برخی اطلاعات موثق واصله در بین کتابداران نمونه کشوری، کتابداری از استان سیستان و بلوچستان نیز حضور خواهد داشت، اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاعی رسانی خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۰
حسینعلی خودکار

کتابداران گرامی و همکاران محترم 

 امیدوارم خط مشی مدیر کتابخانه زندگیتان، فراهم آوری شادی، وجین غم، سازماندهی موفقییت و اشاعه مهربانی باشه.

روزتان گرامی

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۴
حسینعلی خودکار


همکاران و کتابداران گرامی

بخشنامه ای در خصوص عضویت رایگان روز 24 آبان از طریق اتوماسیون و ایمیل  برایتان ارسال گردیده است، که در ذیل مجدد به حضور ارسال می گردد، خواهشمند است متن بخشنامه ذیل را مطالعه و دقیقا رعایت فرمائید.

 با توجه به بخشنامه شماره  37145//51/ک/ ن معاون محترم توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی مبنی بر اعلام رویه واحد از سوی نهاد در اعلام رایگان بودن ثبت نام عضویت در کتابخانه های عمومی در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ( 24 آبان ماه سال جاری) ، به اطلاع می رساند ضمن رعایت بند 2-16 دستورالعمل عضویت مبنی بر دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی تنها در تاریخ اشاره شده (24 آبان )  بلامانع می باشد.

لذا متقاضیان عضویت می توانند در روز بیست و چهارم آبان ماه با حضور در یکی از کتابخانه های مورد نظر نسبت به ثبت نام در کتابخانه اقدام، و یا از طریق سامانه مدیریت کتابخانه ها (سامان) به آدرس WWW.Samanpl.ir پیش ثبت نام عضویت را انجام دهند. لازم به توضیح است که پس از انجام پیش ثبت نام، متقاضی می تواند تا دو هفته پس از تاریخ مزبور به کتابخانه مورد نظر مراجعه و فرایند ثبت نام را نهایی نماید.        

    شایسته است  ادارات شهرستان و کتابخانه های عمومی اقدامات لازم را  در خصوص تبلیغات و انجام  اطلاع رسانی مناسب به عمل آورند. مقتضی است تدابیری اندیشیده شود تا از پذیرش فهرست تجمیع شده ی افراد درخواست کننده عضویت از سوی مدارس، ادارات و ... خودداری شود.

بدیهی است حضور فرد متقاضی هنگام ثبت نام در کتابخانه الزامی می باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۸:۳۸
حسینعلی خودکار

شیفته سلطانی برادرزاده پوری سلطانی (از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، اظهار کرد: خانم پوری سلطانی امروز صبح (16 آبان‌ماه) به علت نارسایی ریه در بیمارستان ایرانمهر درگذشتند.

پوری سلطانی از سوم آبان به علت نارسایی قلبی و ریه و همچنین انسداد روده در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌ بستری بود.

 پوری سلطانی متولد سال 1310 و از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران بود. او جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت کرده بود. سلطانی که پایه‌گذار مرکز ملی کتابداری و عضو هیات علمی دانشگاه تهران بود، عضو هیات علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران هم بود.

بنده درگذشت پوری سلطانی استاد کتابداری نوین ایران را به خانواده محترم ایشان، جامعه علمی کشور بویژه اساتید و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی تسلیت عرض نموده و برای ایشان از درگاه ایزد منان علو درجات را مسألت می نمایم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۴
حسینعلی خودکار


جناب آقای زید آبادی

مدیرکل محترم


بر مقدمتان گل می فشانیم که در دل عشق ائمه اطهار (ع) و بر چهره غبار نجف اشرف و کربلای معلا دارید.


زیارت قبول

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۹
حسینعلی خودکار