امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

دبیرخانه موقت «انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران»، در فراخوانی از تمامی استادان، دانشوران، کتابداران کتابخانه‌های عمومی، دانش‌آموختگان و دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی(کتابداری و اطلاع‌رسانی)، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، مدیریت، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای عضویت (پیوسته، وابسته، دانشجویی و حقوقی- مؤسساتی) در انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران دعوت به عمل‌آمد.

«انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران» با رویکرد میان‌رشته‌ای و به‌منظور گسترش، پیشبرد و توسعه دانش و مهارت در حیطه کتابخانه‌های عمومی و توسعه دانش‌بنیان از طریق انجام پژوهش‌های کاربردی و آموزش‌های مؤثر، پس از کسب مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده فعالیت علمی در مسیر تحقق اهداف ملی و ارتقای کتابخانه‌های عمومی است.

زمان ثبت‌نام در «انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران» از روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت لغایت شنبه دوازدهم خردادماه سالجاری است و پس از آن در تیرماه، با تشکیل مجمع عمومی؛ اعضای هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب خواهند شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر درباره مؤسسان، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های تأسیس، اساسنامه، شرایط هریک از گونه‌های عضویت و ثبت‌نام می‌توانند ضمن تماس با دبیرخانه موقت این انجمن به شماره ۸۸۹۲۵۷۹۰ (۰۲۱) به نشانی www.ipla.ir نیز مراجعه کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۲۰
حسینعلی خودکار

به گزارش اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر با حضور بخشدار بمپور جناب آقای دکتر امیریان، عضو هئیت مدیره انجمن حامی سرکار خانم اسماعیلی، مدیرکارگروه کتابخانه ها و مدیرعامل  انجمن یاران جامع خانم ها کیهانی و ارجمندی ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آقای بامری، معتمدین و شورای اسلامی روستای قاسم آباد بخش کودک کتابخانه مهتاب روستای قاسم آباد ایرانشهر با تجهیزات مخصوص این بخش  شامل قفسه کتاب،میز،صندلی،اسباب بازی،کامپیوتر با تمامی متعلقات ،میز فوتبال دستی،تشک مخصوص و یک سری بسته فرهنگی و... تجهیز و به بهره برداری رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۳۵
حسینعلی خودکار

 

کارشناس فناوری اطلاعات به همراه رابط فناوری شهرستان چابهار از 17 باب کتابخانه جنوب استان بازدید بعمل آورد:

طی این بازدید که مدت 10 روز بطول انجامید، صوفی کارشناس   IT و محمدی رابط IT  شهرستان چابهار از 17 باب کتابخانه های شهرستان های نیکشهر، فنوج، قصر قند، راسک، چابهار و کنارک بازدید بعمل آورده  و علاوه بر انجام بروزرسانی های نرم افزاری لازم و رفع عیوب نرم افزاری و سخت افزاری  برخی سیستم ها، برچسب های فناوری اطلاعات نیز به تمامی تجهیزات الصاق نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۴۸
حسینعلی خودکار


بمناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) مراسم جشنی با همکاری و مشارکت بخشداری مرکزی،شورای شهر،کتابخانه های روستایی و سیار خانوادگی آدم پیرا و به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر با حضور تعدادی از مسئولان و کودکان و نوجوانان روستایی برگزار گردید.

 

 

در ابتدا، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید ، سپس ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آقای بامری ضمن خوش آمدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه به حضار محترم و مسئولین شهرستان و کودکان و نوجوانان روستاههای ابتر و کلیران از توابع بخش مرکزی و مروجان کتابخوانی همچنین کتابداران سیار خانوادگی خواستار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها شد و اقدامات انجام شده در این حوزه را ناکافی دانست و گفت جهت رسیدن به شرایط مطلوب مستلزم تعامل بیشتر سایر دستگاه ها شد تا این شهرستان به جایگاه در خور خود دست یابد زیرا ایرانشهر میزبان ولایت به معنای حقیقی است، سپس بخشدار مرکزی شهرستان جناب آقای آهوپا ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری بانیان این مراسم حلقه گمشده بشریت را عقلانیت دانست که سرچشمه آن را ورود به حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و بهترین راه برای افزایش سرانه مطالعه را همکاری و مشارکت های مردم نهاد و علاقه مند با متولیان امر کتاب و کتابخوانی بیان کرد و در ادامه مراسم اعضای کانون ادبی به ترتیب جناب آقای ایران نژاد و آقای دکتر گودرزی به قرائت اشعاری با مضامین میلاد حضرت مهدی موعود (عج) به دو زبان بلوچی و فارسی پرداختند و در پایان مراسم از 10 نفر از افراد دارای  نام و القاب حضرت مهدی با اهدا جوایزی تقدیر شد و از دیگر برنامه های جنبی این مراسم می توان به قصه گویی ،نقاشی،معرفی کتاب،برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع مهدویت،نمایشگاه کاردستی ها و نقاشی و دلنوشته بچه ها با موضوع گرامیداشت روز معلم و مهدویت اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۲۶
حسینعلی خودکار


در اولین دور از بازدید کتابخانه های عمومی استان در سال 1397 در معیت جناب آقای اکاتی کارشناس مسئول امور همکاریها از کتابخانه های نهادی و مشارکتی شهرستان های مهرستان، سیب و سوران، مهرستان بازدید بعمل آمد و فرم بازدید سپهر نیز برای کلیه کتابخانه های این 3 شهرستان تکمیل شد.

 در برخی از شاخصها تلاشهای همکاران محسوس بود ولی باز هم تا رسیدن به کتابخانه هایی خوب و  ایده آل نیازمند تلاش و همفکری و همیاری بیشتر هستیم.

نمرات اخذ شده کتابخانه ها در نرم افزار سپهر در صورت اتمام بازدیدها تا نیمه اول تیر و در غیر اینصورت به صورت ماهیانه  به صورت کلی در یک پست جهت اطلاع کلیه همکاران در همین وبلاگ و از طریق نامه اتوماسیونی به حضورتان ارسال خواهد گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۵۶
حسینعلی خودکار

دیدار عضو انجمن حامی با رئیس اداره شهرستان ایرانشهر دیدار کرد.

به گزارش رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر در این دیدار که در محل دفتر رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ایرانشهر با حضور سرکار خانم سلیمانی مدیر کارگروه کتابخانه های  انجمن حامی برگزار گردید در خصوص واگذاری کتابخانه سوراپ به نهاد بحث و تبادل نظر گردید و همچنین مسایل و مشکلات کتابخانه عمومی مهتاب قاسم آباد مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه سرکار خانم سلیمانی بر رفع مشکلات کتابخانه روستایی مهتاب و تجهیزات بخش کودک قول مساعد دادند.

 در پایان این جلسه آقای بامری از نگاه این انجمن در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی در روستاههای محروم تقدیر و تشکر نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۴۱
حسینعلی خودکار


به گزارش اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر : پس از اولین جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر با جناب آقای قنبری نماینده  بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ایرانشهر و پیشنهاد در خصوص اهدا کتب کمک آموزشی به این اداره، تعداد 220 جلد کتاب در رشته های مختلف به ارزش 80میلیون ریال از سوی نمایندگی بنیاد قلم چی  به کتابخانه های عمومی شهرستان  اهدا گردید.

  بامری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن تشکر از جناب آقای قنبری بابت اهدای کتب کمک درسی، با توجه به نیاز مراجعین در روزهای حساس باقیمانده در آستانه کنکور این حرکت را امید بخش و کمکی فرهنگی به این قشر از جامعه دانش آموزی دانست و خواستار همکاری بشتر فیمابین در بقیه بندهای تفاهم نامه شد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۱۴
حسینعلی خودکار