امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





پاسخ به برخی سوالات دریافت شده از سامان

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ


⁉️ پاسخ به برخی سوالات دریافت شده:
سوال: به نام خدا با سلام و احترام در قسمت جستجویی که برای اعضای کتابخانه در نظر گرفته شده است کتاب هایی که در امانتف مفقودی یا برنگشته هستند نشان داده می شوند و برای مراجعه کننده مشخص نیست که کتاب مذکور در امنت یا مفقودی یا برنگشته است . برای مثال شماره ثبت 20210 برنگشته- شماره ثبت 11260 مفقودی- شماره ثبت 21391 امانت
پاسخ: مراجعه کننده و عضو کتابخانه بایستی بداند که برای اطلاع از وضعیت موجودی یا عدم موجودی کتاب در کتابخانه بایستی در نتایج جستجو، روی لیست نسخ کلیک کند و در کادری که ظاهر می‌شود، وضعیت کتاب با رنگ‌بندی مشخص شده است.

سوال: باسلام پیشنهاد میکنم امکانی در سامانه فراهم کنید که از طریق ان بتوان فهمید که کدام یک ازکتابها دارای کمترین مخاطب بوده اند تاجهت وجین انها اقدام نماییم
پاسخ: می‌توانید گزارش «لیست منابع پرطرفدار» را دانلود کنید. در این گزارش که به صورت فایل اکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد از بیشترین تا کمترین میزان تعداد امانت  منابع را می‌توانید مشاهده کنید. منابعی که اصلا امانت نرفته‌اند در انتهای لیست قرار می‌گیرند.

سوال: (این سوال یک عضو کتابخانه است): سلام و ادب میخواستم بدونم آیا با این کارتی که دستمه میشه از کتابخونه های سراسر کشور استفاده کرد...چطور و چگونه؟
پاسخ: مشاهده می‌کنید که  این عضو محترم کتابخانه، در خصوص نحوه عضویت (امانت) سراسری راهنمایی نشده است. بازخوردهای دریافت شده از اعضا موید این مطلب است که درصد زیادی از اعضاء در هنگام ثبت‌نام آموزش‌ها و راهنماهای اولیه را دریافت نکرده‌اند.

سوال: (این سوال یک عضو کتابخانه است): با عرض سلام و خسته نباشید: من برای برگردوندن کتاب در وقت معین دچار مشکل شدم و وقتی به شماره تلفن ذکر شده تماس گرفتم کسی جواب نمیداد.روی کارت نوشته شده که برای تمدید کتاب میتوان به وبساییت http://www.samanpl.ir/ مراجعه کرد اما الان این کار برای من ممکن نبود و وقتی ورود رو میزدم با این ک رمز و نام کاربری درست وارد شده بود نتونستم وارد سایت بشم تا کتاب ها رو تمدید کنم.ممنون میشم اگه رسیدگی کنید.
پاسخ: این نیز نمونه دیگری از عدم اطلاع عضو در خصوص نحوه تمدید آنلاین کتاب است.
☝️☝️☝️ پاسخ سوال‌های مربوط به اعضاء کتابخانه‌ها در صفحه سوالات متداول سامانه آمده است.

 

دریافت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۲
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">