امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





تغییر در فرایند ثبت نشریه

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

 

به منظور ارتقاء فرایند ثبت نشریات و نیز بهبود دقت و صحت در آمارهای موجودی نشریه در کتابخانه و سیستم، تغییراتی در فرایند ثبت نشریه در کاردکس انجام شده است که راهنمای آن به شرح ذیل و فایل ارائه شده، در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

- بنابر دستورالعمل اداره کتابخانه‌های عمومی، از هر نشریه‌ای که کتابخانه دریافت می‌کند، تنها سه شماره آخر آن بایستی در قفسه نشریات قرار بگیرد. سایر شماره‌های قبلی و قدیمی نشریه بایستی به نحو مقتضی (اهدا به اعضاء، سازمان‌ها و ...) از مجموعه کتابخانه خارج شود (کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها از این قاعده مستثنی هستند). بر این اساس، در ویرایش جدید کاردکس، امکان حذف یک شماره از مجله مقدور شده است.با کلیک بر روی گزینه «ناموجود»، شماره‌ای که بایستی از قفسه نشریات خارج شود، در سیستم به «وجین فرسوده» تغییر وضعیت داده خواهد شد.

- علاوه بر تغییر در فرایند ثبت نشریه در کاردکس، در فرایند جستحوی نشریه نیز تغییراتی رخ خواهد داد که به محض اعمال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

راهنمای جدید ثبت نشریه در کاردکس را از این لینک دریافت نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۲
حسینعلی خودکار

نظرات  (۱)

سلام نشریاتی که همزمان چندنسخه از آن را دریافت میکنیم مثلا همشهری جوان 5یا 6نسخه دریک بسته ارسالی درحالی که 3نسخه بایگانی میشه ونسخه های ماقبلش بایدازکتابخانه خارج بشه  آیا ازاین نسخه های جدید دریافتی هم میشه وجین کرد لطفا توضیح بیشتری بدید ممنون
پاسخ:

بر اساس دستورالعملها باید فقط 3 شماره آخر نشریات در کتابخانه نگهداری شود.

ولی با توجه به توضیح شما در خصوص دریافت نامنظم برخی نشریات بنظر بهتر است مدتی در کتابخانه نگهداری گردد.

در ضمن بر اساس نامه شماره 13467 مورخ 3/11/1394 هرگونه مشکل در خصوص دریافت منابع و نشریات را با کارشناس منابع در میان بگذارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">