امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.






دبیرخانه همایش ملی «کتابخانه‌های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» از اضافه شدن بخشی برای دریافت ایده‌های خلاقانه و تجربه‌های موفق در این همایش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، منصور کوهی‌رستمی دبیر اجرایی همایش ملی «کتابخانه‌‎های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این همایش نگاه ویژه به کتابداران فرهیخته کتابخانه‌های عمومی کشور و فراهم کردن شرایط مشارکت بیشتر آنها جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش است.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن بخش ایده‌های نو و خلاقانه و تجربه‌های موفق همایش اضافه کرد: از کتابداران کتابخانه‌های عمومی در خواست می‌شود چنانچه در راستای توسعه و جذب مخاطب، تجربه‌های موفقی داشته و یا ایده‌های نو و خلاقانه‌ای در ذهن دارند که تاکنون فرصت اجرای آن را نداشته‌اند، از طریق این بخش می‌توانند، آثار خود را در معرض اطلاع، مشاهده و قضاوت متخصصین حوزه و مدیران ارشد سازمان قرار داده و زمینه اجرا و تعمیم آن را در دیگر کتابخانه‌ها با حفظ امتیاز و اثر معنوی آن به نام خود مهیا سازند.

رستمی در ادامه افزود: بعد از وصول ایده‌ها و تجربه‌ها، دبیرخانه همایش آنها را در فرایند داوری قرار داده و آن بخش از تجربه‌ها و ایده‌هایی که واجد امتیازات و ارزش تخصصی و فنی لازم باشند، ضمن فراهم نمودن امکان حضور ارائه دهندگان در همایش، ایده‌ها و تجربه‌های برتر در کتابچه‌ای به همین نام در قالب نتایج همایش منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی «کتابخانه‌‎های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» همچنین خاطرنشان کرد:‌ ایده‌های نو و خلاقانه و تجربه های موفق مورد تأیید کمیته علمی برای اجرای آن در دیگر کتابخانه‌های عمومی در اختیار مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار خواهد گرفت تا در صورت صلاحدید نسبت به تعمیم و اجرای گسترده آن بر اساس نظرات و پیشنهادات تکمیلی کمیته علمی همایش اقدام کنند.

رستمی در پایان از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست کرد نسبت به تدوین و ارسال تجربه‌های موفق و ایده‌های نو و خلاقانه خود بر اساس چارچوب‌های مربوطه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این همایش به نشانیhttp://www.kplconf.ir  اقدام کنند. همچنین مهلت ارسال مقالات، ایده‌ها خلاقانه و تجربه‌های موفق پانزدهم آذر و اعلام نتیجه بررسی مقاله‌ها نیز سی‌ام دی سالجاری است.

گفتنی است اولین همایش ملی «کتابخانه‌های عمومی: عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب» با مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه خوزستان در هفته اول اسفند ۱۳۹۴در اهواز برگزار خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">