امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





مغایرت در آمار ماهانه اعضای فعال سامان

پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ
ممکن است شما عزیزان کتابدار با این مشکل مواجه شده باشند؛ لطفا این متن را  به دقت مطالعه نمایید:

شرح مشکل: چرا برخی از اعضایی که در این ماه تمدید کرده ام، در آمار تمدیدی این ماه لحاظ نشده اند؟

پاسخ: شناسه های کاربری این اعضاء به دلیل افزونگی و تکراری بودن، تجمیع شده است و تنها یک شناسه کاربری فعال دارد. به دلیل این تجمیع، تاریخ تمدید کاربری وی، در سامانه حذف شده. 
اما راه حل چیست؟:

1) بسیار مهم: برای اینکه این مشکل رخ ندهد، قبل از تمدید کاربر، ابتدا نسبت به تجمیع کاربری های تکراری عضو اقدام کنید و سپس شناسه کاربری باقیمانده وی را تمدید کنید.

2) شناسه کاربری فردی را که اطمینان دارید وی را تمدید کردید، جستجو کنید و در قسمت ویرایش کاربر، تاریخ تمدید آن را ملاحظه کنید. در صورتی که تاریخ تمدید خالی بود، نشانه تجمیع شدن اکانت وی است. (برای جلوگیری از بروز این مشکل همیشه طبق دستور مرحله اول اقدام کنید)

3) مهم: اطلاعات کاربران تجمیع شده در یک بازه زمانی، در لیست کاربران فعال تمدیدی آن دوره نشان داده نمی شود اما در لیست کل کاربران فعال کتابخانه قابل مشاهده است. بنابراین، از گزارش کاربران، لیست اکسل کل کاربران فعال را دانلود کرده نسبت به جستجوی مشخصات کاربرانی که ستون تاریخ تمدید آنها خالی است اقدام کنید. اینها کاربرانی هستند که تمدید و تجمیع شده اند.

4) با مقایسه دسته قبض های صادر شده در آن دوره زمانی (فرم و مشخصات عضو، تعداد کاربرانی که آنها را تمدید و تجمیع کردید، مشخص می شوند. آمار آنها را در آمار اعضای تمدیدی آن دوره جمع کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۷
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">