امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





راهنمای تجمیع کاربران

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتابداران گرامی :

راهنمای ذیل بر روی سامانه سامان قرار گرفته که به جهت اهمیت بر روی وبلاگ نیز قرار داده ام.



جدید: آمار کاربران تجمیعی در گزارش کاربران جدید یا تمدیدی لحاظ نمی‌شود. به این دلیل که ممکن است هر کدام از اکانت‍‌ها، یک تاریخ عضویت یا تمدیدی مجزا داشته باشند. به منظور گردآوری آمار، لازم است مشخصات کاربران تجمیعی را در گزارش کاربران فعال کتابخانه پیدا کنید و تاریخ انقضاء عضویت آن‌ها را بررسی کنید و با کاهش آمار یک ساله، آمار مورد نظر خود را به دست بیاورید.

امکان جدیدی با عنوان تجمیع کاربران به سامان افزوده شده است. به دلیل افزونگی اعضا (در نتیجه ورود اطلاعات مکرر یک نفر در سالهای مختلف در نرم افزارهای نمایه و پیام مشرق)، این امکان به سامان افزوده شده است تا شما بتوانید شناسه‌های تکراری کاربری اعضاء را درهمکرد کنید. برای استفاده از این امکان حتما راهنمای ذیل را مطالعه فرمایید. یا بر روی این لینک کلیک کنید تا راهنمای تصویری تجمیع کاربران تکراری و غیرفعال را دانلود کنید.

گام اول:

1-     به صفحه مدیریت کاربران بروید. کلیدهای کنترل و اف 5 را در صفحه مدیریت کاربران را همزمان بر روی صفحه کلید نگه دارید تا رنگهای جدید برای نمایش کاربران ملاحظه شوند.

2-      رنگ سبز، برای نمایش کاربرانی است که هنوز فعالند. این کاربران، کاربران مقصد خواهند بود. بدین معنا که اطلاعات کاربران سبز در نهایت باقی می ماند و سوابق امانت کاربران دیگر، ضمیمه اطلاعات کاربران سبز می شود.

3-      رنگ صورتی برای نمایش کاربرانی است که منقضی شده اند. پس از تجمیع اطلاعات کاربری کاربران با رنگ صورتی حذف می شود و سوابق آنها به اطلاعات کاربران سبز گره می خورد.

گام دوم:

برای تجمیع یک کاربر:

4-      بر روی علامت فیلتر، در فیلد نام کلیک کنید و نام مورد نظر را تایپ و سپس جستجو کنید.

5-      بر روی علامت فیلتر، در فیلد نام خانوادگی کلیک کنید و نام مورد نظر را تایپ و سپس جستجو کنید. اگر روی نام خانوادگی دو کلیک کنید، کلیه اعضا بر اساس نام خانوادگی مرتب خواهند شد.

6-      افراد با نام و نام خانوادگی مشترک به شما نمایش داده می شود. پس از بررسی ممکن است به این نتیجه برسید که دو کاربر یا سه کاربر نمایش داده شده، در واقع، یک نفر هستند. فیلدهای نام و نام خانوادگی افراد مختلفی که در آنها کارکترهای اضافی وجود داشته باشد و یکسان نباشد قابل تجمیع نیستند. (برای مثال علی محمدینیا و علی محمدی نیا یکی نیستند)

7-      حتما یکی از کاربرانی را که می خواهید تجمیع کند باید سبز باشد (فعال باشد). سامان در مواردی غیر از این، به شما مجوز تجمیع کاربران را نخواهد داد.

8-      کاربران صورتی رنگ به هیچ وجه نباید بدهی پرداخت نشده، امانت جاری، یا تحویل موقت داشته باشند. سامان در این موارد هشدار لازم را خواهد داد.

9-      در صورتی که کاربران جستجو شده یک نفر خاص باشند، آنها را با کشیدن ماوس روی نام آنها انتخاب کنید.

10-   دکمه تجمیع کاربران را کلیک کنید.

11-   اگر به اشتباه کاربران را تجمیع کرده اید، کاربر سبز را انتخاب کنید و دکمه تجمیع اشتباه را دوباره کلیک کنید تا اطلاعات تجمیع شده، دوباره افزونه شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۹
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">