امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





عدم قطعی طولانی مدت سامان و 2 نکته

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱ ق.ظ

کتابداران گرامی

 با توجه به اطلاعیه اداره مدیریت نرم افزار (سامان) قطعی طولانی مدت سامانه در کل کشور وجود نداشته و در صورتیکه با پیغام (( سایت در حال بروزرسانی می باشد)) مواجه شدید و این امر بیش از چند ساعت طول کشید و روزهای بعد نیز با همین پیغام را رویت نمودید، این امر مربوط به (ذخیره کش) و تاریخچه مرورگر در کامپیوتر کتابخانه است که با درج www در ابتدای نشانی سامانه و یکبار رفرش کردن با استفاده کلید f5 مشکل حل می شود و اگر با این روش مشکل حل نگردید با کارشناسان IT‌ با داخلی 120 و 107 تماس بگیرید.

همچنین گلایه اصلی و مهم دیگری نیز ار سوی کارشناسان ستادی تهران اعلام شده، با توجه به ارسال راهنماهای متعدد و حتی آموزشهای تصویری در سامان متاسفانه در تماسهای تلفنی و یا مراجعه حضوری ( چند استانی که در ماههای گذشته بازدید بعمل آمده) مشاهده شده که کتابداران حتی از ساده ترین روشهای گزارش گیری در سامانه اطلاعی ندارند. لذا از کلیه همکاران گرامی ( روسای شهرستانها، مسئولین کتابخانه ها، کلیه کتابداران تاکید می کنم کلیه کتابداران ) در خصوص گزارشگیری و آشنایی با کلیه امکانات سامان اهتمام ویژه مبذول نمایند.


نکته 1)


مطابق دستورالعمل ارائه شده، بخشهای وجین و مفقودی حذف و داده های آنها به بخش پایگاه اصلی منتقل می شود. امکان ایجاد بخش وجین و مفقودی دیگر وجود ندارد. تنها کتابدار بایستی در کاربرگه نسخ، وضعیت نسخه را از موجود به وجین شده تغییر دهد.
 
نکته2)

تاریخ انقضاء عضویت و اعتبار فرد در سامانه ربطی به کتابدار بودن، عضو عادی بودن، رئیس اداره بودن، و یا مدیر کل بودن ندارد. به صورت خودکار زمانی که تاریخ انقضاء فرا برسد پیغامی برای کاربر (حالا در هر دسته ای که میخواهد تعریف شده باشد) ارسال میشود.فرایند مدیریت کاربران به شرح زیر است
مدیریت کاربری های اعضا با کتابداران است
مدیریت کاربری های کتابداران با کارشناسان امور کتابخانه ها است
مدیریت کاربری های کارشناسان امور کتابخانه ها، روسای ادارات، مدیران کل، و سایر کارشناسان با اداره سامانه مدیریت است
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۲
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">