امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





Unknown

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۰ ق.ظ

با توجه به پایان سال1394  مجدد این پست رو در صفحه اول قرار دادم تا از نظرات شما همکاران گرامی جهت بهبود روند های اداری بهره مند شوم.

 

 

روسای محترم ادارات شهرستانها

مسئولین محترم کتابخانه های نهادی

کتابداران محترم

دوستان و کارشناسان ستادی اداره کل و ستاد تهران

با سلام

ضمن عرض خدا قوت به همه شما عزیزان، مدتی است که درمورد بازدید های بنده از کتابخانه ها و نحوه تعامل بنده با کتابداران و مسئولین شهرستانها، مواردی به صورت شفاهی به بنده منقل می شود .لذا بر آن شدم تا بر اساس نظرات کلیه همکاران  به یک جمع بندی کلی از نحوه تعامل با یکدیگر  برسیم.

لذا از کلیه همکاران گرامی خواهشمندم تا با درج نظرات، انتقادات و پیشنهادات و ... ( رک و بی پرده ) با نام مستعار و یا نام حقیقی( جهت پاسخگویی بنده به نظرات شما سروران ) در بخش نظرات  در پیشرفت و تعالی بنده و بهبود تعامل راهگشای امور کتابخانه ها باشیم.

همچنین کتابداران گرامی می توانند از طریق ایمیل  ha.khodkar@gmail.com  همچون گذشته با بنده در ارتباط بوده و نظرات خود را به این آدرس نیز ارسال نمایند.

با تشکر

ارادتمند و خدمتگزار  شما

حسین علی خودکار

کارشناس امور کتابخانه های استان سیستان و بلوچستان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۰
حسینعلی خودکار

نظرات  (۲۴)

سلام آقای خودکارببخشیدچراوام روستایی هایک میلیون هست ولی بقیه پنج میلیون درصورتی که گفتن سه میلیون به روستایی هامیدن
پاسخ:

سلام
لطفا از امور مالی یا مدیر کل بپرسید.

بنده در جریان تصمیمات حوزه مالی نیستم.

 

سلام آقای خودکارببخشیداگه امکانش هست لیست منابعی که درکتابخانه 

ممنوع شده رادروبلاگ بگذاریدممنون
پاسخ:

 همکار گرامی

 با سلام

لیستش دست من نیست

سلام آقای خودکار

به ماهم حق نظافت نداندامابه برخی ازهمکاران روستایی پرداخت شده نمی دونیم برچه اساسی اعمال کردند.

پاسخ:

سلام

لطفا خودتون پیگیری کنید، بنده هم منتقل می کنم.

 

سلامآقای خودکار چرابه برخی از کتابدارن روستایی حق نظافت دادن به برخی نه لطفاپیگیری کنید
پاسخ:

سلام.

بنده پیغام شما رو به همکارای مالی منتقل می کنم، خودتون هم تماس بگیرید و پیگیری کنید.

با سلام و تبریک سال نو خدمت حضرتعالی و آرزوی موفقیت روزافزون در این سال به نظر بنده وقتی در ذهن خودم مقایسه می اندازم دوران قبل از حضور شما را در این پست با وضعیت فعلی میگم  360درجه با وضعیت قبلی متفاوت هست بخصوص در بحث فنی کار قبلا" اصلا" هیچ ارتباطی بین کارشناس امور کتابخانه ها و کتابدار وجود نداشت شاید بعضی از کتابداران اسم کارشناس این حوزه را نمی دانستند و ما هم هر کاری را انجام می دادیم یا بر اساس ذهنیت خودمان انجام می دادیم یا از دیگر کتابداران می پرسیدم که آنها هم چندان تسلطی و آشنایی هم نداشتند این شد مقایسه وضعیت قبلی و فعلی اما اگر بعد از بازدیدتان از کتابخانه هایی که بالاترین امتیاز کسب شده را  کسب نموده اند یا اینکه بهتر شده اند تشویق صورت بگیرد قطعا" با انگیزه بیشتری کار خواهند کرد نه اینکه الان انگیزه ای ندارند به نظرم اکثر کتابداران استان تمام سعی و تلاش خود را خواهند کرد برای بهتر شدن اما این کار تاثیری بهتری دارد و السلام.
پاسخ:

سلام.

بنده نیز این عید  رو خدمت شما و همه کتابداران استان تبریگ می گوییم و امیدوارم به همه عزیزان در کنار خانواده خوش گذشته باشه و از اینکه در عید امسال نیز خبر ناگواری در خصوص کتابداران استان نشنیدم بسیار خرسندم.

 

شایان ذکر است حتما و حتما تلاش همه کتابداران و مسئولین کتابخانه ها در چند سال گذشته باعث اعتلای کتابخانه های عمومی استان شده است، هر چند نقش بنده در این امر بسیار بسیار ناچیز بوده است.

البته با توجه به برخی مشکلات مالی و سخت افزاری و کمبود فضا با ایده آل ها فاصله بسیار است که امید دارم با همت ستاد استان این مشکلات هم مرتفع شود.

 

البته یک نکته 360 درجه یعنی بازگشت به نقطه اول،  که امیدوارم کتابخونه ها ما مجدد به نقطه صفر برنگشته باشند.

باسلام وتقدیم احترام 
جناب آقای خودکار تلاشها وفعالیتهای بی دریغتون رو درزمینه کتابداری به عینه داریم میبینیم وازاینکه خالصانه وباسعه ی صدرپاسخگوی سوالاتمون هستین بسیارسپاسگذارم.ازخدا سلامت وموفقیت وشادکامی رابرایتان مسالت دارم
پاسخ:

سلام همکار گرامی

ممنون و سپاسگزارم از لطفتان.

انجام وظیفه است

 

سلام آقای خودکارفرارسیدن سال نورابه شماوهمکاران محترم تبریک می گویم  باتغییراتی که درسامان ایجادمیشه که نیم بهاورایگان برداشت بشه تکلیف اعضای رایگان بسیج وکمیته امدادچی میشه وچه جوابی به این اعضابدیم
پاسخ:
این آیتم برای اعضایی بوده که خود کتابدار برایشان بمناسبتهای مختلف عضویت رایگان و نیم بها رو انتخاب می کردند و عضویت رایگان بر اساس دستورالعمل همچنان بقوت خود باقی است.
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم
آقای خودکار گزارش عملکردی که توسط کتابدار گرفته میشود مربوط به کل کتابداران کتابخانه است و بصورت فردی نمی دهد و به این دسترسی ندارند.
پاسخ:

اکثر اوقات در ابتدای هر ماه گزارش عملکرد به مدیرکل ارائه می گردد، سعی خواهد نمودم از اینماه گزارشات رو به روسای ادارات نیز ارسال نمایم

باسلام و تبریک سال نو

اگر  عملکرهای کتابداران هم به صورت مرتب هر ماه ارسال بشه خوبه ها

پاسخ:

با سلام و تبریک خدمت کلیه کتابداران گرامی

گزارش عملکرد هر کتابدار توسط خود کتابدار و گزارش کلیه کتابداران شهرستان توسط رئیس شهرستان قابل دریافت می باشد.

plمخفف چیه ؟
پاسخ:
public library
باسلام وخسته نباشی  فرارسیدن سال نورابه شماهمکارگرامی تبریکمیگم امیدوارم سالی پرازخیروبرکت وشادکامی داشته باشید
پاسخ:
سلام علیکم.
بنده نیز متقابلا خدمت شما تبریک عرض می نمایم.
بهبود روند آموزش چه جوری الان ؟؟؟
پاسخ:
کتابدار گرامی
تا جایی که به بنده مربوط بوده سعی بر برگزاری جلسات آموزشی داشته ام.
نمونه اش همین وبلاگ، جلسات شورای اداری با حضور روسای ادارات و همچنین جلسات دوره های اموزشی اجباری نهاد تهران ویژه کلیه  کتابداران در باغ فاطمه الزهرا(س) بود که در هر دو برنامه خارج از تایم و زمان جلسه بنده مطالبی که لازم می دونستم رو بیان نمودم.
مطلب بعد همین وبلاگ هست که شاید در کل کشور تک باشه و اونهم بخاطر ارتباط دو سویه ای است که برقرار گردیده.

خیلی از وقتا بنده شخصا نیاز های اموزشی رو بیان می کنم ولی بخاطر مشلات مالی استان و اینکه از سوی یک نفر بیان می شه زیاد جدی گرفته نمی شه.
پس باید همه ما عزیزان این درخواست رو از مسئولین بالادستی داشته باشیم.
از سوی نهاد کشور در برخی از استانها جلساتی و برنامه های آموزشی به صورت اختیاری با حضور دبیرکل برگزار شده که امیدوارم استان ما هم در اینده نزدیک شاهد برگزاری این جلسه باشیم.
این بهبود روند کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام.
هر جایی که شما همکاران گرامی فکر می کنید اشکالی وجود دارد.
سلام آقای خودکار میتونم خواهش کنم این پست رو جزء پست های ثابت تو وبلاگ بذارین چون نظرات و انتقادات و پیشنهادات بتونه آپدیت باشه
پاسخ:

سلام

اینکه این پست جز پست های ثابت باشه، ممکنه این تصور در نگاه اول پیش بیاد که وبلاگ آپدیت نمی شه. ولی بازم سعی می کنم هر از چندگاهی در صفحه اول این پست رو قرار بدم

۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۷ کتابدارم دیگه
چرا ننوشتین؟اجازه نمیدن بهتون؟
پاسخ:
یعنی چی اجازه نمیدین بهم؟ متوجه منظورتون نشدم
۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۳ جدیدالاستخدام
با سلام
من پیشنهاد می کنم برای تاثیر گذاری بیشتر شما یک نامه  با همین موضوع در وبلاگ درج کنید  و به صورت sms به  همه کتابداران اطلاع رسانی کنید  تا در صورت تمایل   آن را با نام خود امضا کنند.
۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۲ جدیدالاستخدام
با سلام یه پیشنهاد دارم که فکر کنم همه کتابدارا چه جدید چه قدیم بهش نیاز دارن
با تغییر سیستم پیام مشرق به سامان خیلی از آموزش ها باید درست و درمون به همه داده بشه مثلا ویرایش رده در محل خیلی سخته با وجود اینکه این کار به یک شخص در شهرستان سپرده شده  اما باز یه سری استثنا وجود دارد که باید یه دوره ضمن خدمت نه مثل دوره ضمن خدمت قبلی که حتی به اندازه یک سر سوزن فایده نداشت برگزار کنین تا اگر مشکلی هست همه بدونن و یاد بگیرن از اون استاد. این کار خیلی خیلی فایده داره و اینکه این نه تنها حرف من هست مطمئنم حرف تمام بچه هاست .
با تشکر از شما
پاسخ:
کتابدار گرامی
من این امر رو سال گذشته به مدیرکل و کارشناسای ستادی گفتم ولی با توجه به برنامه متمرکز کشوری و همچنین فشرده بودن زمان گردهمایی مورد استقبال قرار نگرفت. از کلیه دوستانی که مایلند این آموزشها به صورت استانی و کشوری برقرار بشه درخواست دارم تا فعلا که تنور داغه از طریق درخواست،  موضوع رو با دبیرکل آقای مختارپور و همچنین سرپرست استان در میون بزارن
با سلام به نظر من   اطلاعات و دانش کتابداری برای هر کتابداری لازم که متاسفانه اغلب کتابداران ومخصوصا نیروهای  تازه وارد آن را ندارد و انگیزه کتابداری که باعث دردسر و مشکلات فروانی برای کتابخانه هستند
با سلام و قبولی طاعات و عبادات کلیه همکاران
هر کتابدار با هدف ارتقا ء مطالعه مفید و افرایش سرانه مطالعه تمامی افراد جامعه  کار می کند اما گاه فعالیت های غیر متعارف باعث انحراف و گاه عوض شدن کل مسیر می شود مانند افزایش کاذب عضو و امانت  من کتابدار  برای حق عضویتهای اعضا کاذب باید  از  حقوق خودم مایه بزارم یا از حق عضویتهای اعضا دیگه
و برای عضو شدن و عضو ماندن اعضا باید  به نفع مراجعه کننده عمل کنم نه کتابخانه با این شرایط کتابها کتابخانه که می رود جزو تاخیرهاو ... و درنتیجه جامعه ای کتابخون نمی شود و فقط عدد اعضا بزرگ می شه  و باعث مسرت ....
و بذر  خدمات کتابخونه ای و ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقا آن دانه ای که هنوز جوانه نزده .
۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۳:۳۹ کتابدار پردرد
 سلام آقای خودکار با تشکر از زحمات شما یک پیشنهادی در خصوص بازدیدهای جنابعالی  از کتابخونه های استان داشتم :
چقدر خوبه که آدما فقط ایرادای هم رو نبینند و یه خورده به خوبیهای کارای کتابدارام فکر کنن والا خدام بدش نمیاد از این کار.
پاسخ:
دوست و کتابدار گرامی:
مطمئین باشید به شخصه بنده زحمات و تغییرات در کلیه جنبه های کتابخانه رو لمس و حس می کنم. در خیلی از مواقع در پایان بازدید از کلیه همکاران و کتابداران حداقل تشکر زبانی کرده ام و برخی مواقع هم متاسفانه این اقدام رو فراموش کردم.
بنظر من اکثر کتابخانه های استان با همت کتابداران با 2 سال گدشته قابل مقایسه نیستند و این نشان از حرکت صعودی در اکثر کتابخانه هاست.
ولی برای بهبود و رسیدن به نقطه مطلوب باید نقاط ضعف نیز گفته بشه که متاسفانه این مورد بر اساس چارت اداری برعهده بنده گذاشته شده که اغلب باعث کدورت قلبی برخی کتابداران گردیده. لذا از کلیه این عزیزان که ناخواسته باعث کدورت خاطرشون شدم طلب بخشش دارم.

با سلام
بنده هم از توجه ویژه شما به نظرات همکاران خصوصاً کتابداران کمال تشکر و قدردانی را دارم شما همواره در جهت رفع مشکلات کتابداری صبورانه یاری رسان ما بودید .
اما یک پیشنهاد اگر در راستای پاسخ به سوالات کتابداران درمورد مسایل و مشکلات کتابداری تعاملی از طریق همین وبلاگ فراهم شود خیلی عالیست زیرا به اینشکل تمامی سوالات مطرح می شود و همچنین از سوالات دیگران هم مطلع می شویم . و به رفع نواقص می پردازیم
با سپاس
I’d like to express my sincere appreciation for your selfless efforts
با سلام
از حسن توجه شما به نظر همکاران بسیار سپاسگزارم.
امیدوارم عزیزان از این فرصت برای بهبود رویه ها و فرآیندها به کمال استفاده کنند.


شمس اژه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">