امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





بخشودگی جرایم بمناسبت 17 اسفند

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ

همکاران گرامی


    با عنایت به در پیش بودن سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در 17 اسفندماه، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در نظر دارد جرایم دیرکردی اعضاء کتابخانه‌های عمومی را که نسبت به بازگرداندن منابع در دست امانت خود به کتابخانه‌ها تا کنون اقدام نکرده‌اند از روز چهارشنبه 16 اسفندماه لغایت پایان سال جاری، مورد بخشودگی کامل قرار دهد. شرط لازم برای این بخشودگی، بازگرداندن کلیه منابع در دست امانت عضو است. بر این اساس، مقتضی است تمهیدات لازم به شرح ذیل در کتابخانه‌های عمومی به عمل آید: 

  • دریافت فایل اکسل گزارش فهرست کتاب‌های دیرکردی و کتاب‌های برنگشته: از مسیر گزارشات سامانه مدیریت (سامان)، ستون کتابداری؛ «گزارش تاخیر امانات» دریافت شود. محدوده زمانی برای دریافت این گزارش‌ها باید از تاریخ 01 /01 /1393 الی تاریخ روز باشد؛ 

  • پیگیری از اعضاء: طی تماس با اعضاء یا معرفین آن‌ها که در گزارش‌های مذکور اسامی و مشخصات آن‌ها درج شده است، ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص بخشودگی جریمه دیرکردی به این افراد، نسبت به بازگرداندن کتاب به کتابخانه پیگیری‌های لازم به عمل آید. 

  • اطلاع‌رسانی: در طی این مدت، اطلاعیه‌‌هایی در تابلوی اعلانات و محیط کتابخانه نصب شود و همچنین از طریق وبلاگ‌ها، فضای مجازی و سایر روش ها نسبت به اطلاع‌رسانی شایسته در این خصوص اقدام شود. 

  • گزارش به اداره کل: ترتیبی اتخاذ شود که کتابداران و مسئولین محترم کتابخانه ها، گزارش و مستندات «نحوه پیگیری منابع دیرکردی» و «آمار تعداد منابع بازگشت داده شده به کتابخانه‌ها» را به صورت مکتوب در اختیار روسا و سرپرستان محترم ادارات شهرستانها قرار دهند و تا شما نیز ضمن تجمیع مستندات و گزارشات دریافتی، گزارش نهایی را به اداره کل ارسال نمایند.
         انتظار می‌رود کتابداران گرامی، در پیگیری و بازگرداندن کتاب‌های دیرکردی و برنگشته به کتابخانه عمومی، نهایت همت و تلاش خود را به کار گیرند تا ضمن جلوگیری از تضییع بیت‌المال، فرصت مطالعه و امانت آن منابع برای سایر اعضاء نیز فراهم شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۴
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">