امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





هدیه کودکان کتابخانه کفعمی به دبیرکل چه بود؟

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹ ق.ظ

اعضاء کودک کتابخانه کفعمی زاهدان با هدیه‌ای به وسعت دنیای کودکانه به استقبال دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمدند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نوزدهمین سفر دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها به استان سیستان و بلوچستان فضای متفاوتی را تجربه کرد. سالن مملو از کتابداران بود و در بین آنان، حضور 3 نوجوان عضو کتابخانه خودنمایی می‌کرد. عسل، زهرا و فاطمه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بودند که با حضور در نشست صمیمانه دبیرکل نهاد با کتابداران این استان، تعلق خاطر خود را به کتابخانه، به عنوان خانه دوم خود، ابراز داشتند؛ آنها با هماهنگی اولیاء مدرسه، آنروز سر کلاس درس حضور نداشته و نمایندگان اعضاء کودک کتابخانه خود محسوب می‌شدند.

بچه‌های عضو کتابخانه کفعمی زاهدان که دوست داشتند دقایقی در کتابخانه خود میزبان دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها باشند؛ روز قبل از ورود ایشان تا آخرین ساعات کار کتابخانه مشغول غبارروبی و خانه تکانی بخش کودک بودند؛ گلدان‌ها را آذین بستند؛ میزهای کهنه را با لباسی از برچسب‌ها، نو نوار کردند؛ و مشتاقانه مشغول تدارک هدیه‌ای برای میهمان خود شدند.

از آنجاییکه ضیق وقت مانع بازدید دبیرکل از کتابخانه‌ها بود، با هدیه کودکان، حال و هوای کتابخانه کفعمی به دفتر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتقل شد. بسته‌ای که محتویات آن زیر پوشش ضخیمی از گلبرگ‌های رنگی نهفته بود؛ با کنار زدن گلبرگ‌ها عروسکی به شکل کفشدوزک نمایان شد؛ کفشدوزک، به انتخاب اعضاء، نماد بخش کودک کتابخانه کفعمی شده است؛ و عروسک موجود در این بسته، هنر دست زهرا و فاطمه بود.


بخش دیگری از این هدیه، کاردستی‌های کودکانه بود که با انتخاب بچه‌ها در بسته قرار گرفت. دیدن آب نبات‌ها و میوه‌های کاغذی، تداعی‌گر طعم شیرین کودکی بود و از مهر کودکانه‌ای که در قسمت‌کردن داشته‌ها جلوه‌گر می‌شود، حکایت داشت.


همچنین لحظه‌های به یاد‌ماندنی و خاطره‌انگیز اعضاء این کتابخانه که لابلای فعالیت‌هایی همچون جشن یک سالگی بخش کودک، جشن غدیر، جشن کتاب، نمایش، قصه‌گویی و... رقم خورد، در قالب آلبومی از تصاویر هدیه شد. این تصاویر، برش‌هایی از کودکی اعضاء کتابخانه را در تاریخ حیات بخش کودک کتابخانه کفعمی برای همیشه به ثبت رساند.


شور انگیزترین بخش این هدیه، نامه زهرا لشکری، عضو 10 ساله کتابخانه کفعمی بود. یادداشتی با دستخطی کودکانه که چشم را مشتاقانه به خود جلب می‌کرد؛ زهرا که برای پر‌کردن جعبه هدیه با گل‌های طبیعی، به پارکی در همسایگی کتابخانه رفته بود، نامه‌اش را گم کرد و آنچه را که به یاد داشت، با قلم شیرین و کودکانه خود بر روی کاغذ بازنویسی کرد.



«سلام آقای مختارپور. من زهرا لشکری عضو بخش کودک کتابخانه آیت الله کفعمی هستم. خواهرم فاطمه و اسرا هم عضو هستند. کاردستی‌هایمان را برایتان گذاشتیم با یک عالمه گل و آب نبات چوبی و میوه‌های خوشمزه و نرگس‌های خوشبو.

با دیدن آب‌نبات چوبی و میوه‌ها به یاد ما دهانتان را شیرین کنید و با عطر نرگس‌ها آرامش پیدا کنید. برای بخش کودک و کتاب‌ها و برنامه‌هایش از شما ممنویم. از کاردستی‌های شب یلدا که داریم درست می‌کنیم برایتان می‌فرستیم. برای شب یلدا جشن قشنگی داریم. دیشب گل‌های یخی بخش کودک را آب دادیم و گلدان‌ها را آلومینیوم پیچیدیم. فکر کردیم شما می‌آیید. انشاءالله یک روز بیایید بخش کودک ما.»


به احترام این صمیمیت کودکانه، نمادهای اهدایی بخش کودک کتابخانه آیت‌ الله کفعمی زاهدان برای چند روزی بخشی از دفتر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به خود اختصاص داد؛ خاطره این شیرینی برای همیشه ماندگار خواهد بود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">