امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





اصول وبلاگ نویسی

يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

وبلاگ‌های کتابخانه‌ها در اطلاع‌رسانی خدمات و عملکرد کتابخانه بسیار مهم هستند. سعی کنید مولفه‌های زیر را در وبلاگ رعایت کنید تا اثربخشی و کارآمدی مطلوبی داشته باشد. رعایت موارد زیر به جذب بیشتر اعضاء، بهبود خدمات کتابخانه، افزایش میزان مشاهده‌پذیری کتابخانه در فضای مجازی و ارتقاء جایگاه کتابخانه در سطح جامعه منجر خواهد شد:
1-اطلاعات  مربوط به تماس و تلفن کتابخانه، نشانی، کارکنان، ساعات کاری و روزهای تعطیل را حتما در پروفایل یا صفحه اول وبلاگ در جایی که قابل مشاهده برای همه کاربران باشد، قید کنید. در صورتی که نشاتنی یا تلفن یا اطلاعات کارکنان یا ساعات کاری تغییر پیدا کرده، در اسرع وقت نسبت به بروزرسانی آنها در وبلاگ اقدام کنید.
2-سعی کنید از قالبهای مرتبط با کتاب، کتابخانه، و مطالعه برای طراحی وبلاگ کتابخانه استفاده کنید.
3-اخبار مربوط به فعالیتهای انجام شده در کتابخانه را حتما در همان روز در وبلاگ منتشر کنید. سعی کنید اخبار به صورت خلاصه ولی کامل، شرح رویداد فرهنگی یا برنامه انجام شده را برای کاربران منعکس کند. سعی کنید اصول خبرنویسی را فرا بگیرید تا خبر تهیه شده توسط شما تاثیر بیشتری بر کاربر داشته باشد و همچنین پتانسیل خبری قابل ملاحظه ای برای استفاده سایر خبرگزاری های محلی، استانی و نشریات محلی داشته باشد.
4-تصاویر مربوط به هر رویداد فرهنگی و برنامه ارائه شده را به شکلی که قابل مشاهده برای کاربران باشد، در وبلاگ قرار دهید. تصاویر نبایستی آنقدر بزرگ باشند که کل وبلاگ را تحت الشعاع قرار دهد و نه آنقدر کوچک.
5-تلاش کنید تا جای امکان اخبار مربوط به کتابخانه خود را در وبلاگ قرار دهید. مطالبی که فکر میکنید برای کاربران مفید هستند را میتوانید با درج عبارتی لینک دهید.
6-خدمات قابل ارائه کتابخانه، بخشهای کتابخانه، عناوین کتابهای تازه رسیده، کتابهای پرمخاطب، اطلاع رسانی و زمان برگزاری برنامه های مختلف در کتابخانه را فراموش نکنید.
7-تعدادی از اعضاء کتابخانه ممکن است در رویدادهای فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری کشوری و استانی امتیاز کسب کنند یا رتبه ای بدست آورند. تلاش کنید از طریق وبلاگ کتابخانه این اعضاء را معرفی کنید.
8-نشانی وبلاگ کتابخانه را در تابلوی اعلانات با ذکر عبارتی تبلیغی قرار دهید. همچنین نشانی وبلاگ را در بروشورها، کارت ویزیت ها، سربرگ نامه ها، بنرها و پوسترها قید کنید.
9-عبارت تبلیغی برای وبلاگ در تابلوی اعلانات میتواند این باشد: آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به کتابخانه را از طریق وبلاگ کتابخانه به نشانی ... دنبال کنید.
10-درصفحه اصلی وبلاگ، تنها 5 پست وبلاگی را قابل نمایش کنید تا صفحه سنگین نشود. باقی صفحات در قالب آرشیو در دسترس کاربران هستند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۵
حسینعلی خودکار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">