امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.
بایگانی
پیوندهای روزانه

امور کتابخانه های سیستان و بلوچستان

این وبلاگ جهت بهبود تعامل سازنده با کتابداران محترم استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردیده است.





اصلاح رده در محل و اطلاح کتب بدون بخش

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

مسئولین محترم کتابخانه ها و کتابدارن گرامی 


    با توجه  به اینکه کلیه کتابخانه‌هایی که در استان  قابلیت اتصال به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان) را داشتند، طی هفته‌های گذشته به سامانه مذکور متصل شدند، و با توجه به ضرورت اصلاح داده‌های این کتابخانه‌ها و سایر کتابخانه های متصل به سامان  توسط کتابداران محترم، ضروری است موارد ذیل توسط  شما کتابداران  محترم انجام گردد:

- اصلاح رده‌های نادرست: با توجه به اینکه عمده آمارها و گزارشات تولیدی سامانه مبتنی بر رده و موضوعات است، صحت و دقت رده‌های موجود در سامان بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس، لازم است کلیه رده‌های نادرست منابع توسط کتابداران و بر اساس استانداردها و قواعد رده‌بندی دیویی و مطابق با "راهنمای موجود در سامان"، حداکثر تا 30 /11/ 93  اصلاح شود. گزارش رده‌های نادرست از طریق منوی "گزارشات"، "ستون کتابداری"، گزینه "اصلاح داده" در دسترس کلیه کتابداران قرار دارد.  

- اصلاح شماره کاربری اعضاء: مطابق با دستورالعمل‌های ارسالی نهاد، کد کاربری اعضاء ایرانی در سامانه مدیریت بایستی منحصرا "کد ملی" باشد. مگر در مواردی که عضویت شخص در چند کتابخانه انجام پذیرد که در آن صورت کد کتابخانه به ابتدای کد ملی وی به صورت خودکار افزوده می‌شود. بر این اساس لازم است کتابداران نسبت به اصلاح کد کاربری اعضاء فعال کتابخانه که شماره  کاربری آنها، عددی غیر از کد ملی است اقدام کنند. اعضاء فعال کتابخانه شامل آن دسته از افرادی می‌شوند که عضویت آنها در سامانه معتبر بوده و به منظور بهره‌گیری از خدمات (امانت، تمدید، بازگشت، ...) ، به کتابخانه مراجعه می‌کنند.  

- اصلاح منابع فاقد بخش: کتابهای موجود در کتابخانه بایستی در یک بخش خاص قرار گرفته باشند تا علاوه بر تسهیل دریافت گزارشات آماری موجودی منابع کتابخانه، بارکد کتاب مطابق با بخش برای آن تعریف شود. لیست کتابهای فاقد بخش از طریق منوی "گزارشات"، "ستون کتابداری"، گزینه "اصلاح داده" در دسترس کتابداران قرار دارد. همکاران محترم با استفاده از گزارش مذکور، لیست کتاب‌های فاقد بخش کتابخانه خود را بررسی و نسبت به تعریف بخش مورد نظر برای کتابهای موجود در گزارش حداکثر تا 30/ 10/ 93  اقدام کنند. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۵
حسینعلی خودکار

نظرات  (۱)

خداییش خیلی سایت خوبی دارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">